احداث چندین سایت بتونی در کره شمالی برای آزمایش موشک‌های بالستیک

یک روزنامه ژاپنی از احداث چندین سایت بتونی در کره شمالی برای آزمایش موشک‌های بالستیک در ماه‌های آتی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آساهی چاپ ژاپن در گزارشی نوشت: طی چند ماه گذشته، ارتش کره شمالی ده‌ها سایت بتونی جدید را در سراسر این کشور ایجاد کرده است که گفته می‌شود برای پرتاب موشک‌های بین قاره‌ای استفاده می‌شود.

منابع آمریکایی و کره جنوبی تأیید کردند که ساخت و ساز این سایت‌های چند ده متری از تابستان سال ۲۰۱۶ در جریان است. به گفته این منابع، شلیک موشک از مکانی معمولی می‌تواند پرتابگر‌ها را مختل کرده و مسیر پرواز این موشک را تغییر دهد، بنابراین کره شمالی ترجیح می‌دهد از جایگاه‌های پرتاب از پیش تنظیم شده قوی استفاده کند. تعداد سایت‌ها نیز در حال افزایش است تا تعیین موقعیت پرتاب موشک‌های بعدی دشوار شود.

در نوامبر ۲۰۱۷، کره شمالی موشک بالستیک بین قاره‌ای Hwason-۱۵ را با برد تقریبی بیش از ۱۲۰۰۰ کیلومتر آزمایش کرد که گفته می‌شود می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. از آن زمان به بعد، پیونگ یانگ موشکی با چنین خصوصیاتی شلیک نکرده است.

در سال ۲۰۱۹، نتیجه دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ناموفق بود. در این شرایط، پیونگ یانگ پرتاب موشک‌های برد کوتاه و آزمایش انواع پرتابه‌های موشکی را از سر گرفت. از ماه مه، ۱۳ پرتاب این‌چنینی ثبت شده است.

آساهی می‌نویسد که اطلاعات کره جنوبی این قاعده را رد نمی‌کند که تا پایان سال، کره شمالی یک موشک جدید با برد متوسط یا بلند آزمایش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار