کره شمالی: یک راکت انداز را با موفقیت آزمایش کردیم

کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز راکت انداز بسیار بزرگ خود خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز راکت انداز بسیار بزرگ خود خبر داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی دیروز (پنجشنبه) یک «پرتابه ناشناس» شلیک کرد.

گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرد کره شمالی پرتابه‌ای را که موشک به نظر می‌رسید، شلیک کرد.

این اقدام کره شمالی برای سیزدهمین بار در سال جاری میلادی انجام شده است.

گفتنی است ترامپ و رهبر کره شمالی ژوئن سال گذشته برای نخستین بار در اجلاس تاریخی در سنگاپور دیدار کردند. هدف از این دیدار، پیشبرد مذاکراتی بود که آمریکا امیدوار بود به برچیدن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی منجر شود. این گفت‌وگو‌ها پیشرفت چشمگیری نداشته است و دومین اجلاس ترامپ و کیم جونگ اون که ماه فوریه در ویتنام برگزار شد، شکست خورد.

سران دو کشور ماه ژوئن در سومین نشست بر سر آغاز دوباره مذاکرات توافق کردند، اما گفت‌وگو‌های دو کشور در سطح کاری ماه اکتبر پس از آن پایان یافت که فرستاده کره شمالی، آمریکایی‌ها را متهم کرد با دست خالی پای میز مذاکره آمده‌اند.

کره شمالی خواهان لغو تحریم‌ها شده است. کیم جونگ اون ماه آوریل برای واشنگتن تا پایان سال ضرب الاجل تعیین کرد تا نرمش بیشتری نشان دهد. این درخواست موجب نگرانی درباره اقدام احتمالی کره شمالی در از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد شد که از سال ۲۰۱۷ به حال تعلیق درآورده بود؛ تعلیقی که ترامپ بار‌ها از آن به عنوان دستاورد بزرگ تعامل با کره شمالی نام برده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار