پیشنهاد ایران ناجی حل مشکلات ارسال مرسولات

مدیر کل دفتر امور پست بین‌الملل مطرح کرد: ارایه مشورت سازنده پست ایران به الجزایر، مشکل ارسال مراسلات ناشی از تحریم‌ها به ایران را حل کرد.

پیشنهاد ایران باعث برطرف شدن ارسال مرسولات الجزایر به ایران شد به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی بهرامی مدیر کل دفتر امور پست بین‌الملل با اشاره به قانون گردش آزاد مرسولات در بین کشور‌های عضو اتحادیه پستی جهانی، گفت: هر کشور موظف است موانع و مشکلات پیش روی ارسال یا توزیع مرسولات به دیگر کشور‌های عضو را بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند. بر این اساس پست الجزایر در تلاش برای رفع مشکلاتی که به علت تحریم‌ها از سوی برخی واسطه‌های اجرایی در ارسال پست به ایران داشت، برآمد.

او تصریح کرد: در مذاکراتی که با مسئولان پست الجزایر در جریان اجلاس اتحادیه جهانی پستی در سوئیس انجام شد، ایران در جریان مشکل پست الجزایر در ارسال مرسولات خود به کشور قرار گرفت. در بررسی دقیق‌تر دلیل فنی مشخصی که مانع رسیدن مراسلات به کشور ایران باشد، پیدا نشد.

به گفته بهرامی، با توجه به اینکه پایبندی به قانون گردش آزاد مرسولات از اصول اساسی اتحادیه و به تبع آن پست ایران است، با وجود اینکه مسئولیتی متوجه ما نبود تلاش کردیم تا مشکل به وجود آمده را پیدا کرده و با ارایه مشاوره مناسب و تعامل سازنده، کمک کنیم تا مسئله حل شود.

مدیر کل دفتر امور پست بین‌الملل با اشاره به برقرار نبودن پرواز مستقیم بین ایران و الجزایر، اظهار داشت: استفاده از حمل‌کننده‌ها (ایرلاین‌های) واسطی که هم به ایران پرواز دارند هم به الجزایر، با مسئولان پست الجزایر مطرح و پیشنهاد‌های جدیدی در خصوص استفاده از حمل کننده‌ها و هاب‌های  فعال در این زمینه شامل فرانسه (شارل دوگل)، آلمان (فرانکفورت) و لبنان (رفیق حریری) ارایه شد.

بهرامی در پایان گفت: در نهایت، الجزایر با استفاده از هاب کشور لبنان، موفق به ارسال مرسوله به ایران و رفع اختلال در ارتباط پستی دو کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۳:۳۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
نت مارو وصل کنینی پلیییییز
آخرین اخبار