در نشست خبری مطرح شد؛

تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های راهبردی شبکه آموزش برای ترویج مهارت‌آموزی

احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش، از برنامه‌های این شبکه برای افزایش مهارت آموزی نوجوانان و جوانان گفت.

تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های راهبردی شبکه آموزش برای ترویج مهارت‌آموزیبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش، در نشست خبری امروز خود درباره حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی و ستاد مهارت آموزی آن گفت: با توجه به کار‌هایی که شبکه آموزش در حوزه زبان فارسی انجام داده است، دبیرخانه ستاد زبان فارسی در این شبکه شکل گرفت.

رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: با توجه به برنامه های پیش رو، زمان را به سه دوره کوتاه مدت (تا اواخر زمستان ۹۸)، میان مدت (تا تابستان ۹۹) و بلند مدت (از پاییز ۹۹ تا ۱۴۰۰) تقسیم کرده‌ایم. دوره کوتاه مدت از اکنون شروع شده است و باید طی این دوره برخی از مسائل به صورت آنی اصلاح شود؛ جریان‌های کوچکی را برای ترویج زبان فارسی راه انداری کرده‌ایم و مراحل مختلف در حال انجام است.

مدیر شبکه آموزش پیرامون ستاد مهارت آموزی عنوان کرد: بحث مهارت آموزی زبان فارسی در انواع مختلف یکی از ماموریت‌های جدی و محوری شبکه آموزش است. مسئله اصلی و اساسی امروز در نزد جوانان جامعه ما بحث مهارت است. ما امروز با دانشوران غیرماهر مواجه هستیم؛ با کسانی مواجه هستیم که دانایی مبتنی بر غیر توانایی را فراگرفته اند.

وی ادامه داد: ستاد مهارت آموزی سیما در شبکه آموزش مستقر شده و با شعار مردم، آموزش و مهارت کار خود آغاز کرده است. ما یک اقدام ملی را آغاز کردیم و این اقدام ملی با کمک سازمان‌های مرتبط مثل شورای عالی مهارت در کشور انجام می شود. همچنین با سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهمنامه همکاری امضا کردیم. ما در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دو هدف را دنبال کردیم؛ اول اینکه رخداد‌های بزرگ جهانی مهارت محور را منعکس می‌کنیم. بنابراین برای اولین بار مسابقات جهانی مهارت را پوشش گسترده دادیم. المپیک جهانی مهارت شهریورماه در کازان روسیه برگزار شد و با حضور بیش از ۵۰ کشور جهان و ۱۶۰۰ جوان ماهر و با حضور ۴ رئیس‌جمهور بزرگ دنیا ولادیمیر پوتین ورئیس جمهور چین برگزار شد. کشور ما هم در این مراسم شرکت کرد.

مدیر شبکه آموزش بیان کرد: مسابقات جهانی مهارت به شکل کامل پوشش داده شد؛ سه مستند ویژه مهارت هم آماده پخش است که به زودی پخش می‌شود. ۲۰ برنامه کوتاه مستند هم از مسابقات جهانی مهارت تولید شده که درحال آماده سازی برای پخش است. در کنار اینها برگزاری المپیک ملی مهارت را پیش‌بینی کردیم و آن را به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور پیشنهاد دادیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار