پیام پمپئو به اتحادیه اروپا: مقابله با ایران هدف ماست

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با تبریک به تیم جدید اتحادیه اروپا، مقابله با ایران، روسیه و چین را از اهداف مشترک آمریکا و اروپا عنوان کرد.

پیام پمپئو به اتحادیه اروپا: مقابله با ایران هدف مشترک ماستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تبریک به تیم رهبری جدید اتحادیه اروپا بر ضرورت همکاری آمریکا و اروپا درخصوص اهداف مشترک از جمله مقابله با تهدید‌های روسیه، چین و ایران تاکید کرد.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد در بیانیه پمپئو آمده است: ما به «اورسلا وان در لین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزف بورل» نماینده عالی این اتحادیه، کمیسر‌های جدید اروپا و «چارز مایکل» رئیس شورای اروپا، تصدی مسئولیت‌های جدید را تبریک می‌گوییم. آمریکا علاقمند به همکاری با تیم رهبری جدید اروپا به همراه پارلمان اروپایی، «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا و کشور‌های عضو این اتحادیه برای پیشبرد اهداف مشترک مان هستیم. این اهداف شامل تقویت روابط تجاری، ترویج استقلال انرژی اروپا و مقابله با چالش‌های مشترک ارزش‌های دموکراتیک و امنیت ما از جمله تهدید‌های روسیه، چین و ایران است.

در پایان این بیانیه آمده است: آمریکا و اتحادیه اروپا با همکاری با یکدیگر، یک نیروی خوب در جهان هستند. ما علاقمند به ادامه تقویت این دوستی و نیرو بخشیدن به مشارکت دوسوی اقیانوس اطلس برای تضمین آینده‌ای صلح‌آمیز و موفقیت آمیز برای شهروندانمان هستیم.

تیم جدید نهادهای اتحادیه اروپا از روز یکشنبه (دیروز) رسما کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار