مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین :

مجوز تخريب برای هیچ خانه تاريخی در قزوین صادر نمی‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به انتشار آگهی در یکی از سایت‌های فروش آنلاین با عنوان فروش خانه قاجاری و قید امکان تخریب آن گفت: مجوز تخریب یک خانه تاریخی تحت هیچ شرایطی توسط دستگاه‌های متولی صادر نخواهدشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در پی انتشار آگهی در یکی از سایت‌های فروش آنلاین با عنوان فروش خانه قاجاری در بافت تاریخی قزوین و قید امکان تخریب و ساخت آن، مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین تاکید کرد: تخریب و ساخت یک خانه تاریخی غیر ممکن است و به طور قطع هیچ یک از مراجع صدور پروانه چنین مجوزی را صادر نخواهند کرد.

خزائلی افزود: رونق خرید و فروش خانه‌های تاریخی با حفظ کالبد و احیاء آن‌ها با کاربری مناسب مطلوب است، اما اجازه تخریب آن‌ها به هر بهانه‌ای مذموم و غیر قانونی است.

او اضافه کرد: همکاران اداره کل در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان بر اساس عکس‌های منتشر شده در حال شناسایی خانه هستند و امور حقوقی اداره کل نیز شناسایی منتشر کننده آگهی در سایت را پیگیری می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: موضوع خرید خانه‌های تاریخی از وظایف اصلی این اداره کل نیست ولی به عنوان متولی مرمت و احیای بنا‌ها و آثار ارزشمند تاریخی برای ترغیب مالکان به مرمت بنا مشوق هایی، چون استفاده از بند دال تبصره ١٠قانون بودجه ٩٨، قرارداد‌های مشارکتی با تقبل ٥٠درصد از هزینه‌های مرمت توسط اداره کل و سایر بسته‌های حمایتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ک

مجوز تخریب یک خانه تاریخی تحت هیچ شرایطی توسط دستگاه‌های متولی صادر نخواهدشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.