مقام ترک: اس-۴۰۰ قدرت دفاعی ناتو را افزایش می‌دهد

عضو سیاست خارجی و شورای امنیت دولت ترکیه اعلام کرد سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه قدرت دفاعی ناتو را افزایش می‌دهد.

مقام ترک: اس-۴۰۰ قدرت دفاعی ناتو را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اسماعیل صفی» عضو سیاست خارجی و شورای امنیت دولت اردوغان امروز دوشنبه گفت: ترکیه باید تمامی سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه (که سفارش داده است) را تحویل بگیرد. این اقدام توانایی دفاعی ناتو را کاهش نخواهد داد بلکه باعث تقویت آن نیز می‌شود. با این حال، ما آن را خریداری کردیم نه به خاطر ناتو بلکه برای حفاظت آسمان خودمان.

روسیه تحویل سیستم‌های دفاع هوایی را از ماه ژوئیه به ترکیه آغاز کرد و طبق گفته‌های آنکارا انتظار می‌رود تحویل آن تا آوریل ۲۰۲۰ به طور کامل عملیاتی شود.

توافق تسلیحاتی مسکو و آنکارا به نگرانی اصلی واشنگتن تبدیل شده است به گونه‌ای که واشنگتن از آنکارا خواسته است تا توافق نامه نظامی خود با مسکو را لغو کند. آمریکا حتی تهدید کرد ترکیه را بر سر این موضوع تحریم می‌کند. آمریکا همچنین ترکیه را که یکی از متحدان ناتو است از برنامه هواپیما‌های F-۳۵ کنار گذاشت و اظهار داشت که سیستم‌های دفاعی ساخت روسیه می‌تواند خطری برای این هواپیما‌ها ایجاد کند. به گفته آمریکا، سیستم‌های موشکی با استاندارد‌های امنیتی ناتو ناسازگار است و ممکن است عملیات جت نسل پنجم را به خطر اندازد.

انتها پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، اس 400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار