رعایت اصول ایمنی واحدهای مرغداری برای مقابله با بیماری آنفلوانزا

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: رعایت اصول امنیت زیستی برای پیشگیری و کنترل بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان امری ضروری است.

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به تغییر فصل و مساعد شدن اکوسیستم‌ها در کریدور‌های پروازی کشور، امکان فعالیت ویروس وجود دارد و بر همین اساس باید اصول امنیت زیستی برای پیشگیری و کنترل بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: با هدف مقابله با ویروس آنفولانزا فوق حاد پرندگان هماهنگی‌هایی با سازمان دامپزشکی انجام شده تا در صورت تمایل واحد‌های مرغ مادر و تخمگذار، طرح واکسیناسیون علیه این بیماری در آن‌ها انجام شود.

او اضافه کرد: لازم است تا به هر طریق ممکن از ارتباط پرندگان داخل سالن، دان و آب مصرفی با پرندگان وحشی و آزاد پرواز و فضولات آن‌ها جلوگیری شود.

آغاز اظهار داشت: همچنین تردد در صورت لزوم باید با رعایت کامل موارد بهداشتی انجام شود و تعویض کفش و لباس در هنگام ورود به مزرعه (شامل کارگران و بازدید کنندگان) الزامی است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از شهروندان خواست از حضور در بازار پرندگان زنده، محل‌های پرورش طیور، پارک پرندگان و به طور کلی محل تجمع پرندگان غیرواحد شخصی خودداری کنند و ترتیبی اتخاذ شود تا پرسنل واحد نیز همین ممنوعیت را اجرا کنند.

انتهای پیام / س خ 

هشدار به واحد مرغداری برای مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.