حمایت آلمان از مذاکره با روسیه در چارچوب سیاست‌های ناتو

وزیر مشاور در امور خارجه آلمان از حمایت برلین از مذاکره با روسیه در چارچوب سیاست‌های ناتو خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیلز آنین، وزیر مشاور در امور خارجه آلمان اعلام کرد برلین از برگزاری مذاکره با روسیه در چارچوب سیاست‌های ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، حمایت می‌کند.

این مقام وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: ناتو دست‌های خود را به سمت روسیه دراز کرده است. در چارچوب تصمیمات فعلی ناتو، آلمان از اینکه دریچه گفت‌وگو با روسیه را باز نگه دارد و مذاکرات اساسی صورت بگیرد، حمایت می‌کند. البته باید روسیه در این امر سهیم باشد.

ینس استولنبرگ، دبیرکل ناتو هفته گذشته اعلام کرد موضوع روسیه و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در نشست روز دوشنبه این سازمان مورد بحث قرار می‌گیرد. دبیرکل ناتو یادآور شد روسیه تهدیدی فوری برای هیچ یک از اعضای ناتو نیست، اما چالشی برای این سازمان است.

علیرغم اینکه بسیاری از کشور‌ها تهدیدات ادعایی روسیه را به عنوان بهانه‌ای برای افزایش هزینه‌های نظامی خود مطرح می‌کنند، مسکو نگرانی خود را از گسترش ناتو به سمت شرق اروپا و نیز برنامه‌های آن برای توسعه تجهیزات نظامی خود در این مناطق را ابراز کرده و آن را مقدمه‌ای بر آغاز یک جنگ تسلیحاتی جدید می‌داند.

پیشتر دبیرکل ناتو اعلام کرد مذاکرات با روسیه بر سر حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آی ان اف، به پیشرفت قابل توجهی دست نیافته است.

استولتنبرگ تاکید کرد: روز به روز شانس حل و فصل این مسئله کاهش می‌یابد. با این حال ناتو از تلاش برای متقاعد کردن مسکو به تخریب موشک‌های کروز زمین به هوای مدل اس اس جی-۸ که گفته می‌شود ناقض این پیمان در بخش موشک‌های مستقر در زمین با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر است، دست برنمی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار