کرملین ارسال نامه از سوی پوتین برای سران ناتو را تائید کرد

کرملین ارسال پیغام از سوی رئیس‌جمهور روسیه برای سران برخی کشور‌ها در خصوص منع بکارگیری موشک‌های میانبرد را تائید کرد.

کرملین ارسال نامه از سوی پوتین برای سران ناتو را تائید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین امروز پنج شنبه تائید کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از کشور‌های اروپایی، ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، و برخی کشور‌های آسیایی خواسته تا از استقرار موشک‌های کوتاه برد و میانبرد بپرهیزند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت در واقع پیام رئیس‌جمهور (ولادیمیر) پوتین به کشور‌های مهم اروپایی و آسیایی و سازمان‌های بین المللی ارسال شد. برغم این حقیقت که پیمان آی ان اف، منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از بین رفته است، که واشنگتن در واقع مقصر آن است، رئیس‌جمهور به تلاش خود به منظور جلوگیری از تشدید تنش ها، بی ثباتی اوضاع از منظر امنیت و ثبات جهانی در صورت استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد، که پیشتر ممنوع بود، ادامه می‌دهد.

سخنگوی کرملین افزود در حقیقت پوتین (در این نامه) خواستار خودداری از بکارگیری این سامانه‌های موشکی شد.

پیشتر رسانه‌های روس گزارش دادند که رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای به سران شماری از کشور‌های اروپایی از جمله کشور‌های عضو ناتو ممنوعیتی را در خصوص استقرار پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در اروپا و دیگر مناطق دنیا پیشنهاد داده است.

روزنامه روسی کومرسانت بر اساس پیغام پوتین نوشت ممنوعیت استقرار موشک‌های مربوط به پیمان آی ان اف مستلزم اقدامات تائیدی بیشتر بویژه در خصوص پرتابگر‌های موشک‌های میانبردی که پیشتر در اروپا مستقر شدند، است.

دولت آلمان روز چهارشنبه در واکنش به پیغام پوتین اعلام کرد در خصوص این پیام با متحدان نزدیک خود در ناتو و اروپا گفت‌وگو می‌کند.

همچنین سخنگوی ناتو ضمن تائید دریافت پیغام رئیس‌جمهور روسیه گفت این سازمان به دلیل موشک کروز اس اس سی-۸ روسیه، این پیشنهاد را معتبر نمی‌داند.

واشنگتن دوم اوت به طور رسمی از پیمان نیرو‌های میانبرد هسته‌ای - که شوروی سابق و آمریکا ۸ دسامبر ۱۹۸۷ امضا کرده بودند- خارج شد. این پیمان درباره موشک‌های میانبرد (هزار تا پنج هزار کیلومتر) مستقر شده یا مستقر نشده در زمین و موشک‌های کوتاه بردتر (۵۰۰ تا هزار کیلومتر) بود. آمریکا بار‌ها روسیه را به نقض این پیمان متهم کرد، اما روسیه همه این اتهامات را به شدت رد کرد و در عوض از تبعیت نکردن آمریکا از این پیمان ابراز نارضایتی کرد. در پی خروج واشنگتن از پیمان مزبور، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این پیمان از تاریخ ۲ اوت از سوی آمریکا فسخ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار