روسیه از آزمایش موشکی جدید آمریکا ابراز تاسف کرد

روسیه از آزمایش موشکی جدید آمریکا ابراز تاسف کرد و آن را شاهدی برای اثبات این واقعیت دانست که واشنگتن از مدت‌ها پیش در حال آماده‌سازی خود برای خروج از پیمان «آی ان اف» بوده است.

ابراز تاسف مسکو از آزمایش موشکی جدید آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز ضمن ابراز تاسف از آزمایش موشکی جدید آمریکا گفت این نوع آزمایش به موجب پیمان «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ممنوع بود و این نشان می‌دهد واشنگتن از مدت‌ها پیش به فکر آماده‌سازی خود برای خروج از این پیمان بوده است.

ریابکوف در ادامه افزود روسیه به مسابقه تسلیحاتی کشانده نمی‌شود و هیچ موشکی را در هیچ کجا مستقر نمی‌کند مگر آنکه آمریکا این کار را بکند.

وی گفت: «تاکید می‌کنیم که آنچه در آرامش صورت گرفت را دریافت کردیم. متوجه شدیم که وضعیت به این راستا سوق داده خواهد شد. با این حال، وارد مسابقه تسلیحاتی نخواهیم شد. همانطور که رئیس‌جمهورمان روز گذشته در فرانسه گفت تعهدمان را برای توقف یک‌جانبه در توقف استقرار چنین سیستم‌هایی سرسختانه تایید می‌کنیم. مگر آنکه آمریکا بخواهد آن‌ها را در جای دیگری از جهان مستقر کند».

پنتاگون پیش از این گزارش داده بود موشک کروز دریایی معمولی را که قبلاً براساس پیمان «آی ان اف» ممنوع بود آزمایش کرده است. این پرتابه پس از طی بیش از ۵۰۰ کیلومتر به هدف خود برخورد کرد.

پیمان «آی ان اف» که در زمان جنگ سرد میان واشنگتن و مسکو امضاء شده بود در دوم ماه جاری میلادی پس از آنکه بار‌ها آمریکا، روسیه را به نقض این پیمان متهم کرد پایان یافت. به موجب این معاهده، دو کشور متعهد شده بودند از توسعه دائمی موشک‌های بالستیک زمینی و همچنین موشک‌های کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار