روسیه: اقدامات آمریکا خطر وقوع جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد

معاون وزیر خارجه روسیه درباره وقوع جنگ هسته‌ای ناشی از اقدامات آمریکا هشدار داد.

روسیه: اقدامات آمریکا خطر وقوع جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنج شنبه درباره خطر وقوع جنگ هسته‌ای در نتیجه اقدامات آمریکا برای زیرپا گذاشتن پیمان‌های بی المللی هشدار داد.

ریابکوف با یادآوری روند منفی که به ویژه امسال قابل رویت بوده هشدار داد خطر وقوع جنگ هسته‌ای بویژه با توجه به مشهود بودن روند منفی در این زمینه وجود دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنرانی در مسکو گفت: وضعیت ثبات استراتژیک در حال بدتر شدن است. متاسفانه این یک واقعیت است واقعیتی که نمی‌توان درباره آن به جدال پرداخت. خطرات در حال افزایش است. خطر شیوع یک جنگ هسته‌ای وجود دارد حتی اگر طرفین قصد شروع یک درگیری هسته‌ای را نداشته باشند.

این دیپلمات روس همچنین گفت به نظر می‌رسد واشنگتن از همکاری با روسیه در زمینه پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای استارت نو طفره می‌رود.

او گفت: این توافق نیز احتمالا قربانی بعدی تلاش‌های آمریکا برای آزاد کردن خود در زمینه کنترل تسلیحاتی خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد گفت آمریکا پس از طرح اتهامات بی اساس درباره نقض این پیمان از جانب مسکو، قصد تمدید دوباره آن را ندارد و در حال حاضر در تلاش است تا بستر لازم برای آمادگی از سرگیری چنین آزمایش‌هایی را حفظ کند.

پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه، پیمان استارت نو، در آوریل سال ۲۰۱۰ میان آمریکا و روسیه به امضا رسید. بر اساس این پیمان محدودیت‌هایی برای میزان پرتابگر‌های موشک هسته ای، موشک‌های بالستیک بین قاره ای، بمب افکن‌های استراتژیک و استقرار کلاهک‌ها در نظر گرفته شد. 

رایان مک کارتی، مسئول امور ارتش آمریکا پیشتر از توسعه موشک‌های مافوق صوت با کلاهک‌های بالستیک در پی خروج از پیمان آی ان اف خبر داد. همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرد این کشور احتمالا ظرف دو سال آینده تسلیحات مافوق صوت خود را تولید خواهد کرد.

پس از آنکه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از سوی روسیه اعلام کرد تعهدات خود تحت این پیمان را به حالت تعلیق درمی آورد، در دوم اوت به طور رسمی خروج خود از پیمان موشکی ۱۹۸۷ را اعلام کرد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی در دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
آمريكا بايد هر چه سريعتر نابود بشه والا سر همه رو به باد ميده
آخرین اخبار