آغاز بازرسی‌های متقابل مسکو-واشنگتن در چارچوب پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای استارت جدید

بولتن رسمی وزارت دفاع روسیه از آغاز بازرسی‌های متقابل مسکو-واشنگتن در چارچوب پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای استارت جدید از هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «کراسنایا زیویزدا» بولتن رسمی وزارت دفاع روسیه گزارش داد این کشور و واشنگتن از اواخر هفته گذشته بازرسی‌های متقابل را در چارچوب پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای موسوم به استارت جدید آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش و اینفوگرافی که در این بولتن نظامی منتشر شده است، ارتش روسیه از اواخر هفته گذشته سه بازرسی را در خارج از این کشور انجام داده است. در آمریکا، بازرسی تحت قوانین پیمان استارت نو و در چارچوب سند سال ۲۰۱۱ وین، انجام شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این در دیدار با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود از رایزنی‌هایی در مورد تمدید پیمان هسته‌ای استار جدید خبر داده بود.

گفته می‌شود هر دو کشور پایگاه‌هایی را در رومانی و نروژ و دانمارک دارند.

شایان ذکر است، پیمان استارت نو پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان آمریکا و فدراسیون روسیه است. در ۸ آوریل ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همتای روسی وی در پراگ -پایتخت جمهوری چک- با هم دیدار و یک پیمان برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود امضا کردند. آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند؛ حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار