حوادث جاده ای،عامل معلولیت در ریگان

رئیس اداره بهزیستی ریگان گفت: آمار‌های موجود نشان می‌دهد که بیشترین معلولیت‌ها در این شهرستان ناشی از حوادث جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی میرزاده رئیس اداره بهزیستی ریگان امروز بمناسبت روز معلول گفت: وجود جاده ترانزیتی ریگان- چابهار و ورودی شهرستان از سمت سیستان و بلوچستان و  دو بانده نشدن محور ریگان به نرماشیر باعث حوادث جاده‌ای در این شهرستان شده که این امر بر معلولیت افراد افزوده است.

او بیان داشت: حوادث ناشی از سقوط از نخل خرما از دیگر معلولیت‌ها در این شهرستان است.

رئیس اداره بهزیستی ریگان با اشاره به اینکه در گذشته شهرستان ریگان رتبه نخست را در زمینه معلولیت‌ها در استان داشته بیان داشت: با راه اندازی اداره بهزیستی ومراکز زیر مجموعه این آمار به نصف کاهش یافت.

میرزاده عنوان کرد: اجرای طرح‌های کشوری شامل تنبلی چشم، طرح زنتیک غربالگری شنوایی واجرای طرح سی بی ار در روستا‌های شهرستان باعث کاهش چشمگیر معلولیت در این شهرستان شده است.

او همچنین از راه اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی و طرح‌های خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت از دیگر اقدامات در زمینه کاهش معلولیت در این شهرستان نام برد.

رئیس اداره بهزیستی ریگان تصریح کرد: به زودی مرکز مشاوره خانواده در شهرستان مشغول به فعالیت خواهد نمود.

میرزاده بیان داشت: در حال حاضر ۱۷۰۰معلول در شهرستان وجود دارد که نیمی از این معلولین مربوط به حوادث جاده‌ای است.

مسیر ۴۵کیلومتری ریگان تا نرماشیر به دلیل دوبانده نبودن روزانه شاهد تصادفات منجر به جرح ومعلولیت برای شهروندان ریگانی می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حوادث ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار