مخالفت دادستان کل آمریکا با یافته‌های بازرس کل دادگستری

دادستان کل آمریکا با نتایج نهایی تحقیقات «مایکل هوروویتس» درباره همکاری روسیه با دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، با نتایج نهایی تحقیقات مایکل هوروویتس، بارزس کل دادگستری این کشور درباره همکاری احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مخالفت کرده و مدعی شده است اف‌بی‌آی در گام نخست اطلاعات کافی را برای آغاز تحقیقات نداشته است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه این خبر را منتشر کرد و نوشت بار به طور خصوصی گفته با یافته‌های هوروویتس که اف‌بی‌آی اطلاعات کافی برای آغاز تحقیقات را داشت مخالف است.

به ویژه آنکه او گفته اعتقاد دارد سیا و دیگر سرویس‌های امنیتی احتمالا داده‌های طبقه‌بندی شده خاصی را که می‌تواند یافته‌های هوروویتس را تغییر دهد پنهان نگه داشته‌اند.

یکی از این منابع آگاه به واشنگتن پست گفت با وجود مخالفت با تحقیقات هوروویتس، بار در خصوص نتایج آن اظهار نظر کرده است. با این حال، بنا به نوشته واشنگتن پست، دادستان کل نمی‌تواند تاثیری در تحقیقات بازرس کل داشته باشد، چون این تحقیقات به طور جداگانه در وزارت دادگستری انجام می‌شود.

اف‌بی‌آی در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۶، چهار ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحقیق درباره ارتباطات ادعایی میان کمپین انتخاباتی ترامپ و مقامات روسی را آغاز کرد. قرار است هوروویتس به زودی گزارش خود را ارائه و در برابر کمیته قضایی سنا شهادت دهد.

در ماه مه ۲۰۱۷، ترامپ جیمز کامی، رئیس اف‌بی‌آی، را که در آن زمان مسئول تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ بود اخراج کرد. پس از او رابرت مولر، بارزس ویژه مسئول انجام ادامه تحقیقات شد. در ماه آوریل ۲۰۱۸ گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه مولر شواهد کافی برای تایید توطئه انجام شده میان همکاران ترامپ و روسیه پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار