حضور دانشجویان ایده پرداز در صنعت تایر

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از رونق گرفتن مرکز نوآوری در این دانشگاه خبرداد.

اولین گام در جهت ارتباط دانشگاه و صنعتحسین حسینی تودشکی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده‌های حوزه تایر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خروجی این رویداد نیاز‌هایی بوده است که یک شرکت تولیدکننده اعلام کرده بود.

او ادامه داد: دانشجویان و داوطلبانی که در این حوزه ایده داشتند، ایده هایشان را اعلام کردند و قرار است بعد از داورى بین آن‌ها تعدادى انتخاب شوند و در مرکز نوآورى دانشگاه صنعتى امیرکبیر در بخشی که مخصوص یک شرکت مطرح است به فعالیت خود ادامه دهند.

حسینی تودشکی افزود: براى ارتباط بیشتر صنعت و فعالیت هاى تحقیقی و فناورى و نوآورى ما نیاز به حضور فیزیکی و مؤثر شرکتهاى بزرگ در دانشگاه داریم.

او با بیان ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت مستمر است، تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از پروژه‌هاى تحصیلات تکمیلی و ایده‌هایی از شرکت هاى دانش بنیان در راستاى برطرف کردن نیازهاى صنعت قدم برداریم.

باید پاى فناور‌ان به صنعت باز شود

افیشن آشفته، سرپرست واحد نوآوری یک شرکت تولید لاستیک درباره اعلام نیاز این شرکت به دانشگاه صنعتى امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری اظهار کرد: شعار ارتباط صنعت و دانشگاه همیشه وجود دارد، اما هیچ گاه خروجی عملى که هر دو طرف رضایت داشته باشند، مشاهده نشده است.

او ادامه داد: ما با بررسی روند ساختار جهانى که در این حوزه وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم که ابتدا باید پاى فناور‌ها و استادان و به خصوص دانشجویان به صنعت باز شود.

آشفته افزود: ابتدا مشکلات و چالش هاى صنعت را معرفى و سپس فضایی را براى خلاقیت‌ها و توانمندى هاى داوطلبان فراهم می‌کنیم.

سرپرست واحد نوآوری یک شرکت تولید لاستیک در راستاى حل چالش ها‌ی صنعت تصریح کرد: تعدادی استارتاپ‌ تشکیل خواهد شد و گروه صنعتى بارز از آن‌ها حمایت خواهد کرد. مشکل اصلى تمامى استارتاپ‌ها در سطح جهان  خرید محصولات و ورود به مارکت‌هاست که مشکل را برایشان رفع خواهیم کرد.

او در پایان گفت: استارتاپ‌ها به واسطه مشتری هایشان که از قبل شناخته شده است، می‌توانند با یک اطمینان خاطر به فعالیت خود بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار