درمان تیمی بهترین راه برای مقابله با سرطان

دبیر انجمن سرطان شاخه مرکزی ایران گفت: بیماران سرطانی بهتر است تصمیم گیری درباره نوع و روش درمان را به تیم درمان واگذار کنند.

دکتر پوریا عادلی دبیر انجمن سرطان شاخه مرکزی ایران در  گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،خصوص برگزاری کنفرانس دو روزه تازه های درمان سرطان پروستات گفت : کنفرانس دو روزه سرطان پروستات با رویکرد درمان تیمی در اصفهان برگزار شد تا بیماران بتوانند درمان بهتری از گروه های مختلف درمانی دریافت کنند.

او با اشاره به ضرورت داشتن سبک زندگی سالم برای پیشگیری از انواع بیماری ها گفت :سرطان پروستات به عنوان یک مشکل که در سنین بالا دیده می شود و با توجه به اینکه جمعیت ایران رو به پیری است این سرطان در کشور بیشتر مشاهده می شود.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به اینکه درمان این بیماری دارای چالش های فراوانی است افزود: این بیماری جزو مواردی است که کمترین اتفاق نظر در درمان آن وجود دارد و روش های مختلفی را برای درمان این بیماری از قبیل جراحی، رادیو تراپی در کنار درمان های سیستمی مانند شیمی درمانی و هورمون درمانی یا ترکیبی از این چند روش برای درمان این بیماری وجود دارد .

عادلی ادامه داد :در کنار راه های درمانی مختلف روش درمانی ایمونوتراپی هم در درمان سرطان پروستات نقش پر رنگی دارد ، مجموعه این عوامل باعث می شود که برگزاری چنین سمینار های بین گروهی مختلف پزشکی برای نزدیک شده به دیدگاه های متخصصان در درمان سرطان لازم و ضروری است.

او با اشاره به استقبال چشمگیر پزشکان از این همایش علمی گفت: در این سمینار متخصصان از رشته های اورولوژی ، اوروانکولوژی، رادیونکولوژی و هماتو آنکولوژی و پزشکان هسته ای حضور و مشارکت فعال داشتند .

مدیر مسئول نشریه از سین سرطان تا سین سلامتی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری کنفرانس های علمی گفت: یکی از مباحثی که در این سمینار با استقبال همکاران پزشک رو به رو شد بحث درماه های ایمونوتراپی سرطان پروستات بود که نشان دهنده جذابیت های خاص این روش درمانی برای متخصصان است.

عادلی ادامه داد :سرطان پروستات یکی از نجیب ترین سرطان ها است و در بسیاری از موارد حتی در صورتی که بیماری درمان هم نشود بیماری پیشرفت نخواهد کرد ، این موضوع رابطه مستقیم با سن بیمار و شرایط جسمی او دارد، بیماران بهتر است تصمیم گیری درباره نوع و روش درمان را به تیم درمان خود واگذار کنند .

او در خصوص عوارض هورمون درمانی گفت: به دلیل استفاده ار روش هورمون درمانی برای بیماران سرطان پروستات ممکن است اختلالات جنسی نیز برای این بیماران به وجود آید ، در این کنفرانس تلاش شد با حضور متخصصان به راهکارهایی برسیم که تا حدی بتوانیم این مشکلات را برای کنترل کنیم تا بیماران کیفیت زندگی بهتری را داشته باشند ؛در موضوع هورمون درمانی بخشی نیز به عوارض قلبی این روش درمانی اختصاص داده شد ، پزشکان حاضر در این همایش علمی در مورد عوارض هورمون درمانی و مقایسه دارو های مختلف در ایجاد عوارض قلبی به بحث تبادل نظر پرداختند.

دبیر انجمن سرطان شاخه مرکزی ایران تصریح کرد: مهمترین دستاورد این کنفرانس نزدیکتر شدن دیدگاه های پزشکان مختلف برای درمان این سرطان بود و امیدواریم با تکرار چنین رخداد هایی شاهد پیشرفت های چشم گیری در درمان سرطان باشیم.

عادلی در خصوص بزرگ شدن پروستات گفت: بزرگی پروستات به معنای سرطان پروستات نیست و تبدیل به یک بیماری شایع در آقایان شده است ، پزشک معالج با توجه به اندازه پروستات و سونوگرافی که انجام می شود ، نمونه برداری از پروستات را انجام می دهد که این نمونه برداری هیچگونه عوارضی برای بیمار ندارد.

او در پایان خاطر نشان کرد: در درمان سرطان اختلاف نظر هایی بین گروه های پزشکی وجود دارد ، دلیل این امر این است که هر روش درمانی عوارض خاص خود را دارد و هیچ روش درمانی بدون عارضه نیست و پزشکان به روش های درمانی خاص خود اعتقاد بیشتری دارند ، این امر باعث شده پزشکان به سمت روش های درمانی خود حرکت کنند، اما واقعیت این است که روش درمان برای هر بیمار بسته به نوع بیماری متفاوت است و این بیماران هستند که باید به پزشک خود اعتماد کامل داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.