احیای ۱۹ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی لرستان

مدیر شهرک‌های صنعتی لرستان از احیای ۱۹ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۱۹ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی استان با ۱۸۰ فرصت شغلی احیا شده است.

 رازانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد‌ها با نوسازی و بازسازی ماشین آلات، تولید محصول جدید یا تغییر در کادر مدیریتی موفق به بازگشت مجدد به چرخه تولید شده‌اند.

او نقدینگی و مشکلات مرتبط با سازمان‌های تامین اجتماعی و امور مالیاتی را بیشترین موانع واحد‌های صنعتی برشمرد و بیان کرد: صنایع بزرگ برای ایجاد هر شغل چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه می‌کنند در حالی که کسب و کار‌های خرد با کمتر از ۱۰ نفر اشتغالزایی می‌توانند به ازای هر سه تا پنج میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان اظهار داشت: با وجود تنگنا‌های اقتصادی، واگذاری زمین این شهرک‎ها به سرمایه‎گذاران و تولیدکنندگان چهار برابر افزایش یافته که این مهم بیانگر استقبال بخش خصوصی از تولید و اشتغال است.

رازانی اضافه کرد: واگذاری زمین در ۱۰ سال منتهی به سال ۹۶ حدود ۹ هکتار بوده که طی سه سال گذشته به ۳۶ هکتار افزایش یافته و اکنون وسعت شهرک‎های صنعتی استان یک هزار و ۵۰۰ هکتار است و تملک ۲۰۰ هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به تملک ۵۰ هکتار زمین برای شهرک صنعتی چمن سلطان الیگودرز ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی نورآباد نیز پس از ۱۵ سال محقق و تاکنون ۵۰ هکتار زمین برای این منطقه تملک شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تنها راه نجات از بحران بیکاری را سرمایه گذاری در صنایع کوچک دانست و تصریح کرد: این حوزه قابلیت‌های بسیاری دارد، اما در عوض قدرت چانه زنی بالایی برای تسهیلات ندارد و به همین منظور دولت سال ۹۵ از حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی؛ ۱۰ درصد معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان را در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک اختصاص داده است.

یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده که ۹۶ درصد آن صنایع کوچک هستند و در ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار مستقر شده اند.

انتهای پیام/ر

۱۹ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی لرستان احیا شد

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.