تایید گزارش تحقیقات استیضاح ترامپ از سوی کمیته اطلاعات کنگره آمریکا

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا طی یک رای گیری گزارش تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را تایید کرد.

تایید گزارش تحقیقات استیضاح ترامپ از سوی کمیته اطلاعات کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا طی یک رای گیری با موافقت ۱۳ نفر و مخالفت ۹ نفر گزارش تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را تایید کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که در حال انجام روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور است، اقدام به انتشار گزارش خود در این باره کرد.

در این گزارش آمده است ترامپ از یک دولت خارجی (اوکراین) خواسته برای انتخاب مجددش در انتخابات مداخله کند. همچنین وی مانع از روند تحقیقات کنگره درباره خود شده است.

این گزارش می‌افزاید: تماس تلفنی ترامپ با ولودمیر زلنسکی، همتای اوکراینی اش، مصداق بارز سو استفاده از روابط خارجی آمریکا برای نفع شخصی بوده است.


بیشتر بخوانید: استعفایی دیگر در دولت ترامپ/ وزیر انرژی آمریکا از سمت خود کناره گرفت


قانونگذاران کنگره در ادامه با انتقاد شدید از رئیس‌جمهور آمریکا، تاکید دارند ترامپ به طور آشکار اقدام به حمله و ارعاب شاهدان کنگره کرده است. ارعاب شاهدان یک جرم فدرال است و این امر می‌تواند باعث پیگرد قضایی شود.

گزارش کنگره درباره تحقیقات استیضاح ترامپ ۳۰۰ صفحه است.

با موافقت کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، این گزارش به کمیته قضایی ارسال خواهد شد.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا درباره گزارش این کمیته درباره تحقیق مجلس نمایندگان در خصوص استیضاح ترامپ در پرونده رسوایی اوکراین گیت اعلام کرد این گزارش به بررسی اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در مجبور کردن اوکراین که یک متحد بوده و در حال جنگ با روسیه که یک دشمن است، می‌پردازد.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ترامپ باور دارد که فراتر از استیضاح و اعلام جرم علیه خود بوده و این چیز بسیار خطرناکی برای این کشور است که یک رئیس‌جمهور غیر اخلاقی داشته باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار