جزئیات حساب‌های بانکی ترامپ در اختیار نمایندگان آمریکا قرار می‌گیرد

دادگاه تجدید نظر آمریکا در پی اعلام حکمی، شکایت دونالد ترامپ از دو نماینده مجلس را رد و اعلام کرد ممنوعیتی برای استعلام حساب ترامپ از دو بانک خارجی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دادگاه تجدید نظر آمریکا در پی اعلام حکمی، شکایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از دو نماینده مجلس را رد و اعلام کرد ممنوعیتی برای استعلام حساب ترامپ از دو بانک خارجی وجود ندارد.

ترامپ قصد داشت با این شکایت جزئیات حساب خود در دو بانک خارجی، از جمله بانک دویچه را مخفی نگه دارد، که البته موفق نبود و به زودی جزئیات این حساب‌ها به دست کمیته‌های ذی‌ربط مجلس نمایندگان خواهد رسید. به نظر می‌رسد، ترامپ  در دادگاه عالی آمریکا درخواست تجدید نظر دهد.

گفتنی است، درخواست دو نماینده برای دریافت جزئیات بانکی در ماه سپتامبر و پیش از شروع روند استیضاح صادر شد. اوکراین گیت پرونده‌ای است که ترامپ در آن متهم به سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری است. حامیان استیضاح بر این باورند ترامپ زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیق درباره فساد پسر بایدن در این کشور تحت فشار قرار داده است، بر اساس گفته مخالفان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زلنسکی هشدار داده در صورت امتناع از دستور وی، کمک‌های نظامی به اوکراین را تعلیق خواهد کرد.

مجلس نمایندگان اعلام کرده است  ترامپ در صورت تمایل می‌تواند در جلسات استماع شرکت و از خود دفاع کند. وی، اما این درخواست را رد کرده و در عین حال گفته است وزیر خارجه‌اش می‌تواند در این جلسات شرکت کند. زلنسکی روز دوشنبه و در مصاحبه با نشریه تایم، تمام اتهامات مرتبط با ترامپ را رد کرده  و مدعی شد «بده و بستانی» با ترامپ در کار نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
حساب های دولتمردان ما را هم اگر جرات دارید بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۸:۰۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
حتما به دریافت نکردن یارانه بنزین اعتراش کرده
آخرین اخبار