نهالکاری ۹۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شمال کرمان

رییس اداره جنگلکاری منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت: در طرح بسیج نهالکاری، ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۹۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شمال‌استان کرمان کاشته می‌شوند.

نهالکاری ۹۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شمال استان در بسیج نهالکاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود خوارزمی رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با بیان اینکه طرح بسیج نهالکاری با شعار بسیج همگانی نهالکاری برای ایرانی سرسبز، همزمان با سراسر کشور از اول آذر در استان کرمان آغاز شده است، گفت: در این طرح ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۹۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شمال استان کرمان با بسیج همگانی کاشته می‌شوند.

او با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان از اول آذر در عرصه‌هایی که قابلیت اجرای طرح را داشتند، اقدام به کاشت نهال کرده است، افزود: در این مدت ۶۵۰ هکتار اراضی ملی شهرستان‌های زرند، ریگان، شهربابک، رفسنجان، راور، بم، کرمان، نرماشیر، فهرج، انار، بافت و ارزوئیه نهالکاری شده اند.

خوارزمی افزود: ۸۶ هزار و ۸۰۰ اصله نهال از نوع بادام کوهی، بنه، تاغ، کهور، اسکنبیل، قره داغ و قیچ به مدت ۱۳ روز در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و بیابانی شمال استان کاشته شده اند.

او افزود: روز ۱۴ آذر نیز، همزمان با سراسر کشور با حضور فعال عموم جامعه، ۳۹ هزار و ۷۰۰ اصله نهال از گونه‌های بادام کوهی، بنه، تاغ، کهور، اسکنبیل، قره داغ و قیچ در ۲۶۰ هکتار اراضی ملی ۱۲ شهرستان نام برده، کاشته می‌شوند.

رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان اهداف این طرح را توسعه جنگل ها، تولید اکسیژن، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک عنوان کرد.

او با بیان اینکه این طرح در راستای تأکیدات سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه جنگلکاری صورت گرفته است، گفت: در راستای این طرح قرار است در ۱۴ آذر، ۱۴ میلیون اصله نهال در سراسر کشور کاشته شود.

خوارزمی با بیان اینکه این کار از سوی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها و با حضور فعال و گسترده عموم جامعه به خصوص فعالان نهضت سبز، همیاران طبیعت، تسهیلگران، تشکل‌های مردم نهاد و تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری صورت می‌پذیرد، افزود: این کار با استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد طرح نهالکاری با شعار بسیج همگانی برای ایرانی سرسبز به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار