کدام استان‌ها درگیر آنفلوآنزا هستند؟

بیماری آنفلوآنزا امسال نیز همچون سال‌های گذشته با سرد شدن هوا به فهرست بیماری‌های واگیردار اضافه شده با این تفاوت که این بیماری تا کنون تعدادی از هموطنان در استان‌های درگیر آنفلوآنزا را به کام مرگ کشانده است.

کدام استان‌ها درگیر آنفلوآنزا هستند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله با شروع فصل سرما بسیاری از مردم در سراسر استان‌های ایران به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و شیوع این بیماری به‌ویژه در افراد در معرض خطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، بیماران تنفسی، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان بالای دو سال، مادران باردار، بیمارانی که دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، افزایش می‌یابد.

به گفته محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار می‌رود در هر فصل آنفلوانزایی حداقل ۲۰ درصد مردم جامعه به این بیماری مبتلا شوند و آنچه که باعث می‌شود این موج تشدید یا تضعیف شود چند عامل است که مهم‌ترین عامل ویروس است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید: ویرویس آنفلوآنزا یک ویروس عجیب و مدام در حال تغییر است و همین تغییرات کوچک موجب می‌شود بدن انسان نتواند آن را شناسایی کند و فردی که سال قبل مبتلا شده، امسال نیز مبتلا می‌شود و اگر شدت بیماری زایی ویروس زیاد باشد، کسانی که مبتلا می‌شوند، بیشتر هستند.

بر اساس اعلام مقامات وزارت بهداشت، هفته گذشته ۱۹ مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزا در کشور وجود داشته که بیش از همه در آذربایجان شرقی و تهران بوده است.

به گفته این مقام‌های دولتی، اصفهان و کرمان نیز از استان‌هایی هستند که بیماری در آن‌ها فعال‌تر از دیگر استان‌ها بوده است.

مطابق آماری که رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ارائه کرده است، طی هفته گذشته در کل کشور طی ۳۷۲۲ نفر بیمار تنفسی وجود داشته که ۲۶۳ نفر مبتلا به آنفلوآنزا بوده و بستری شده‌اند و بیشترین آمار در استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، آذربایجان غربی و تهران بوده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار