آغاز به کار اولین جشنواره ملی پوستر و کارتون «مرز امن»

اولین جشنواره ملی پوستر و کارتون «مرز امن» با نمایش آثار برگزیده این جشنواره در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فخرالدین دوست‌محمد دبیر اجرایی جشنواره ملی پوستر و کارتون «مرز امن» با اشاره به آغاز به‌کار این جشنواره از ۱۲ آذرماه در محل نگارخانه شهر کرمانشاه، گفت : این جشنواره با برپایی نمایشگاه آثار برگزیده پوستر و کارتون همراه است و تا ۱۹ آذر ادامه برپا است.

او گفت : با اعلام فراخوان جشنواره، در مجموع ۲۷۸ اثر از ۶۹ هنرمند در بخش کارتون و ۳۱۱ اثر از ۹۷ هنرمند در بخش پوستر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دوست محمد گفت: با داوری صورت گرفته در نهایت در بخش کارتون ۳۶ اثر و در بخش پوستر ۲۶ اثر برای ارائه در نمایشگاه این جشنواره انتخاب شد.

دوست محمد با بیان اینکه موضوع تمامی کارتون‌ها و پوستر‌های به نمایش درآمده در این جشنواره در خصوص امنیت مرز و نشان دادن تلاش مرزبانان بی‌ادعای کشور در تامین امنیت است، گفت: رشادت و فداکاری‌های بسیاری از سوی نیرو‌های مرزبانی برای تامین امنیت مرز‌های کشور صورت می‌گیرد، اما این تلاش‌ها آنطور که باید دیده نشده و برای نشان دادن این رشادت‌ها به مردم این جشنواره آغاز به کار کرده است.

این هنرمند کاریکاتوریست افزود: هدف دیگر برگزاری این جشنواره نیز نشان دادن اهمیت امنیت مرز است، اینکه در صورت وجود این امنیت چه فعالیت‌هایی می‌تواند در کشور صورت گیرد و یا اینکه در نبود این امنیت چه بلا‌ها و مصیبت‌هایی دامن کشور را می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی مرز امن گفت: در آیین اختتامیه این جشنواره که ساعت ۱۵ روز ۱۹ آذرماه در محل آمفی تئاتر اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار می‌شود، از نفرات برگزیده تجلیل می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت بالای جشنواره به خاطر بکر بودن موضوع آن گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده و قرار است این جشنواره در سال‌های آتی حتی در سطح بین المللی برگزار شود و نمایشگاه آن نیز در سایر کشور‌های همسایه برگزار شود.

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار