مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد؛

بهره برداری از ۱۰ پروژه باز آفرینی شهری تا پایان سال

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان از بهره برداری ۱۰ پروژه بازآفرینی در سطح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر‌های استان، تا پایان سال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به اینکه طی مدت ۸ ماه گذشته ۴ پروژه در محلات هدف بازآفرینی در سطح شهر‌های استان به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های فرهنگی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی در محلات هدف بازآفرینی شهری، کیفیت زندگی در این مناطق افزایش خواهد یافت.

پروژه‌های باز آفرینی شهر خرم آباد

او با اشاره کلنگ زنی ساخت مدرسه ۹ کلاسه محله درب دالاکان در بافت تاریخی شهر خرم آباد در تیر ماه امسال، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پروژه‌های کانال سنگی جمع آوری آب‌های سطحی کرگانه، و کانال دفع آب‌های سطحی فلک الدین، دیوار حائل گل سفید، بهسازی گذر تاریخی فردوسی و مرمت خانه تاریخی چنگایی در بافت ناکارآمد شهر خرم آباد تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه‌های باز آفرینی شهر بروجرد

خالقی در رابطه با پروژه‌های بازآفرینی در شهر بروجرد اظهار داشت: خوشبختانه پروژه‌های سالن ورزشی و ساماندهی و بهسازی کانال در منطقه حاشیه نشین محله دره غریب در شهر بروجرد به پایان رسیده و این دو پروژه مورد استفاده ساکنین قرار گرفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان همچنین از تکمیل مرمت و بهسازی فاز اول سرای قیصریه و حافظی در محلات تاریخی شهر بروجرد تا پایان امسال خبر داد و در ادامه گفت: پروژه بهسازی محله خوشبین در بافت میانی شهر بروجرد در حال اجرا است، امید است این پروژه با همت شهرداری تا تیر ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

پروژه‌های باز آفرینی شهر دورود

خالقی با اشاره به اتمام کار پروژه مرکز توسعه در محله ناصر الدین شهر دورود گفت: پروژه مذکور جهت تجهیز و بهره برداری در اختیار دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط قرار گرفته است. مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان به اجرای پروژه ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه حاشیه نشین محله ناصرالدین شهر دورود اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بهسازی محور پل وحدت و اجرای کانال دفع آب‌های سطحی انگشته تا پایان امسال مورد استفاده و بهره برداری ساکنین این مناطق قرار خواهد گرفت.

پروژه‌های بازآفرینی شهر الیگودرز

خالقی به شروع ساخت پروژه‌ها در منطقه حاشیه نشین شهر الیگودرز در تیرماه امسال اشاره کرد، و در ادامه گفت: پروژه‌های کف سازی محور طالقانی و آسفالت پشت کمربندی در محلات حاشیه نشینی الیگودرز تا پایان امسال تکمیل و مورد استفاده ساکنین قرار خواهد گرفت.

تحویل قیر رایگان به شهرداری‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان تصریح کرد؛ در راستای بهبود وضعیت معابر واقع در محلات هدف بازآفرینی شهر‌های استان، قیر رایگان تأمین و در اختیار شهرداری‌های سطح شهر‌های استان قرار گرفت.

خالقی افزود: در همین راستا، قیر رایگان در اختیار شهرداری‌های شهر‌های خرم آباد، کوهدشت، دورود، بروجرد و الیگودرز به ترتیب ۵۰۰، ۴۰۰، ۳۸۰، ۳۰۰ و ۲۴۰ تن قرار گرفته است.

طرح اقدام تولید مسکن در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در رابطه باطرح اقدام تولید مسکن در استان گفت: در حوزه تولید مسکن نیز اراضی موسوم به کرگانه واقع در منطقه حاشیه نشین شهر خرم آباد متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران به مساحت حدود ۵/۶ هکتار با ظرفیت تولید ۸۷۰ واحد مسکونی ذیل برنامه اقدام ملی تولید مسکن، برنامه ریزی و تعریف پروژه گردیده است که در حال حاضر پس از برگزاری فراخوان انتخاب سرمایه گذار عملیات اجرایی فاز یک آن با ظرفیت ۴۱۶ واحد آغاز شده است.

گفتنی است، ۹۰۱ هکتار محدوده بافت ناکارآمد میانی، ۸۰۷ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در سطح شهر‌های استان لرستان شناسایی و مطالعه شده است.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.