معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد؛

واکسن به اندازه کافی در مراکز درمانی وجود دارد/کمبود داروی آنفلوانزا در استان قم نداریم

پرهام گفت: داروی کافی برای بیماری آنفلوانزا در استان قم موجود است و با کمبود دارو مواجه نیستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم با بیان اینکه بیماری آنفولانزا در قم غیرمنتظره نیست گفت: ویروس این بیماری هرسال در همین ایام در کشور شیوع پیدا می کند، اما نوع آن هرسال با سال قبل متفاوت است.

پرهام با اشاره به اینکه سال گذشته ویروس این بیماری h۳ m۲ نام داشت افزود: ویروس امسال h۱ n۱ نام دارد که شدت بیشتری نسبت به پارسال دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در عین حال به مردم توصیه کرد از خوددرمانی به ویژه استفاده از آنتی بیوتیک‌ها بپرهیزند و هرگونه دارویی را تنها با نظر پزشک مصرف کنند.

پرهام تصریح کرد: درمان این بیماری نیاز به داروی خاصی ندارد، اما در صوت نیاز هیچگونه کمبود دارویی برای درمان آن در استان وجود ندارد، این بیماری در حالت معمول با رعایت دقیق مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و استراحت قابل درمان است.

او علائم این بیماری و تفاوت آن را با سرماخوردگی مورد توجه قرار داد و گفت: در صورت بروز علائم سیستمی مانند درد‌های عضلانی، سردرد و تهوع می توان مشکوک به آنفولانزا بود در غیر این صورت علائم معمول دیگر نشان دهنده سرماخوردگی است.

پرهام تزریق واکسن را یکی از عوامل مهم پیشگیری آنفولانزا عنوان کرد و گفت: واکسن نیز به اندازه کافی در مراکز درمانی وجود دارد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال از کودکان، افراد مسن، مادران باردار، و افراد تحت درمان شیمی درمانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند خواست مراقبت بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار