مربی تیم ملی روئینگ قایقرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تیم ملی روئینگ نیازمند پیست مناسب برای تمرین قایقرانان است

فرزام گفت: پیست مناسب برای تمرین بازیکنانرشته روئینگ در کشور وجود ندارد و باعث می‌شود نتوانیم به خوبی تمرین کنیم.

افشین فرزام مربی تیم ملی روئینگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: اردو‌های تیم ملی قایقرانی روئینگ از اوایل آذر ماه سال جاری آغاز شده است.

او افزود: پس از اینکه در اوایل آبان ماه قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتیم تیم روئینگ نتایج خوبی را توانست کسب کند و امید به کسب سهمیه المپیک در تیم بیشتر شد. تلاش می‌کنیم که بتوانیم با آمادگی بالایی در مسابقات شرکت کنیم، هرچند فدراسیون جهانی هشت دوره است که شرایط کسب سهمیه را سخت‌تر کرده و این دوره نیز با محدودیت بیشتری رو به رو هستیم.

مربی تیم ملی با اشاره به کیفیت تمرین بازیکنان گفت: بازیکنان در رشته روئینگ معمولا اکثر ماه‌های سال را تمرین دارند که ۴ هفته در ماه و همچنین ۱۱ ماه در سال را به طور مستمربه تمرین می‌پردازند. هر کشور فقط با ۲ سهمیه می‌تواند در المپیک حضور داشته باشد و حضور ما نیز در صورتی است که ۲ مدال طلا را کسب کنیم.

فرزام گفت:در مسابقات مجموع شرکت کنندگان آقایان وبانوان ۶ نفر است که ۲ نفر می‌توانند برای المپیک اعزام شوند. در مسابقاتی که در اواخر آذرماه امسال در تایلند برگزار خواهد شد، بهمن نصیری و نازنین ملایی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: ملی پوش قایقرانی: تمام طول سال را در اردو هستم


او با بیان اینکه امکانات مناسبی برای رشته روئینگ وجود ندارد، گفت: پیست مناسبی برای تمرین رشته روئینگ در کشور وجود ندارد، همچنین امکانات برای این رشته سال هاست که به روز نمی‌شود و از امکانات قدیمی برای تمرینات استفاده می‌کنیم.

فرزام ادامه داد: در حال حاضر ورزشکاران در دریاچه آزادی تمرین می‌کنند، ولی قبل از مسابقات اصلی که در اردیبهشت ماه ۹۹ قرار است برگزار شود، نیاز داریم که حداقل ۲ تا ۳ ماه به محل مناسب تری که مسافت پاروزنی در آن بیشتر از دریاچه آزادی باشد نقل مکان کنیم.

مربی تیم ملی روئینگ در پایان گفت:با توجه به شرایط آب و هوا هنوز مشخص نیست که مکانی برای تمرینات به تیم اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از قایقرانی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار