اضافه شدن قابلیت تصویر در تصویر به فایرفاکس

به تازگی بروزرسانی جدیدی برای نسخه ویندوز مرورگر فایرفاکس منتشر شده است که قابلیت تصویر در تصویر را به این مرورگر اضافه می‌کند.

اضافه شدن قابلیت تصویر در تصویر به فایرفاکسبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران مشاهده فیلم و انجام همزمان چند کار با کامپیوتر است. کاربران اگر بخواهند به طور همزمان به تماشای یک فیلم بپردازند و کارهای روزمره خود را نیز انجام دهند، دائما باید صفحه‌ای که در حال پخش فیلم است را جا به جا کنند و مکان آن را در صفحه تغییر دهند؛ این کار پس از مدتی برای بسیاری از کاربران آزار دهنده خواهد بود و اکثر کاربرانی که به این شیوه ویدیو تماشا می‌کنند، پس از مدتی از تماشای فیلم مورد نظر خود منصرف می‌شوند و صفحه مربوط به ویدیو را می‌بندند.

اما به تازگی برای نسخه ویندوزی مرورگر فایرفاکس بروزرسانی جدیدی منتشر شده است که بسیاری از کاربران هنگام استفاده از این نسخه، شاهد اضافه شدن یکی از مفیدترین قابلیت‌ها در آن خواهند بود. قابلیت جدیدی که به مرورگر فایرفاکس اضافه شده است به قابلیت مولتی تسکینگ هنگام مشاهده ویدیو مربوط می‌شود؛ در نسخه جدید مرورگر فایرفکس کاربران می‌توانند از ویژگی جدید تصویر در تصویر استفاده کنند و به این ترتیب کاربران هنگام مرور صفحات وب می‌توانند به تماشای ویدیوهای دلخواه خود بپردازند.

اضافه شدن قابلیت تصویر در تصویر به فایرفاکس

استفاده از این ویژگی جدید به صورتی است که پس از دریافت نسخه جدید مرورگر فایرفاکس، هنگامی که کاربر ویدیویی را از طریق وب اجرا کند، با گزینه‌ای آبی رنگ و با عنوان Picture-in-Picture مواجه خواهد شد که با کلیک کاربر روی آن صفحه‌ای مستقل و شناور باز خواهد شد و فیلم مورد نظر کاربر را اجرا می‌‌کند.


بیشتر بخوانید: ثبت پلی‌استیشن در گینس به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی در جهان


اما این ویژگی صرفا در حال حاضر برای نسخه ویندوز فایرفاکس در دسترس قرار دارد و هنوز در دسترس کاربران استفاده کننده از سیستم‌‎ عامل‌های مک و لینوکس قرار ندارد، همچنین فایرفاکس اعلام کرده است که این ویژگی در ماه ژانویه برای تمام نسخه‌های دسکتاپ مرورگر فایرفاکس قرار خواهد گرفت. پیش از این مشاهده همزمان فیلم و مرور وب صرفا از طریق استفاده همزمان از دو مانیتور امکان پذیر بود اما با ویژگی جدید موزیلا، کاربران استفاده کننده از لپ تاپ نیز از این پس می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار