استفاده اپل از موقعیت مکانی کاربران

یکی از منتقدان گوشی‌های اپل اعلام کرد که گوشی‌هایی که دارای iOS 13 هستند موقعیت مکانی کاربران را برای اپل ارسال می‌کنند.

استفاده اپل از موقعیت مکانی کاربرانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک به سه ماه پیش نسخه جدید سیستم عامل iOS در دسترس کاربران شرکت اپل قرار گرفت و بسیاری از کاربرانی که گوشی آن‌ها از این نسخه از سیستم عامل اپل پشتیبانی می‌کرد آن را دریافت کردند. شاید بتوان علت استقبال بسیار خوب کاربران از این نسخه از iOS را صرفا سابقه درخشان اپل در کم ایراد بودن نسخه‌های جدید سیستم عامل این شرکت دانست؛ اما این نسخه از iOS بر خلاف سایر نسخه‌های آن دارای ایرادات بسیار زیادی بود که هر کاربری را درگیر خود می‌کرد و باعث آزار بسیاری از کاربران این شرکت شده بود.

از طرفی هم شرکت اپل مثل همیشه هوای کاربرانش را دارد و دائما با عرضه بروزرسانی جدید در صدد رفع ایرادات موجود در این نسخه از سیستم عامل خود است. اما در این میان ایرادی بسیار عجیب در نسخه سیزدهم iOS وجود دارد که حریم شخصی کاربر را به طور کامل نقض می‌کند. این ایراد به موقعیت مکانی کاربر مربوط می‌شود و ظاهرا موقعیت مکانی کاربرانی که گوشی‌های آن‌ها از iOS ۱۳ استفاده می‌کنند، دائما در حال ارسال به شرکت اپل است.

استفاده اپل از موقعیت مکانی کاربران + فیلم

اپل پس از انتشار این خبر به سرعت اعلام کرد که این مشکل صرفا ایرادای است که در این نسخه از iOS به وجود آمده و در بروزرسانی این شرکت که تمرکز اصلی آن روی تنظبیمات حریم شخصی کاربران بود، برطرف شده است. اما به تازگی یکی از نقدکنندگان محصولات اپل که از آیفون ۱۱ استفاده می‌کند اعلام کرد که هنوز هم این ایراد در گوشی‌های اپل وجود دارد و حتی زمانی که ویژگی ماژول GPS در گوشی غیر فعال است، باز هم موقعیت مکانی کاربر برای مکانی نامشخص ارسال می‌شود.


بیشتر بخوانید: ثبت پلی‌استیشن در گینس به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی در جهان


وی همچنین اعلام کرد که شرکت اپل برای رفع این مشکل صرفا لوگوی لوکیشن را از نوار وضعیت گوشی‌ها حذف کرده است و این ایراد هنوز هم به طور کامل در گوشی‌های دارای iOS 13 وجود دارد. در ادامه ویدیویی که نشان می‌دهد موقعیت مکانی کاربر دائما ارسال می‌شو را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، اپل ، iOS 13
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار