آلودگی هوا گریبان ۹ شهر خوزستان را گرفت

براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، هوای ۹ شهر در این استان آلوده است.

جولان هوای آلوده در ۹ شهر خوزستانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان هوای ۹ شهر استان را آلوده اعلام و گزارش کرد: هوای اهواز، دزفول و اندیمشک در شرایط ناسالم و هندیجان، ماهشهر، شادگان، سوسنگرد، آبادان و شوشتر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوای شهر‌های استان در ۲۴ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱صبح امروز، اندیمشک ۱۵۳، اهواز ۱۵۲ و دزفول ۱۵۱ در شرایط ناسالم است.

بر اساس این گزارش، شاخص کیفی شهر‌های شوشتر ۱۴۸، آبادان ۱۳۹، سوسنگرد ۱۳۷، شادگان ۱۲۶، ماهشهر ۱۲۴ و هندیجان ۱۰۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

در همین مدت شاخص کیفی هوای رامشیر و امیدیه در شرایط پاک و شهر‌های بهبهان، بندرامام، شوش، گتوند، رامهرمز، حمیدیه و خرمشهر در شرایط قابل قبول است.

ادامه آلودگی هوا در ۲ روز گذشته در شهر‌های خوزستان در حالی است که بارش باران از روز سه شنبه هوای شهر‌های استان را بهبود بخشیده و به جز سوسنگرد که با شاخص کیفی ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس بود، هوای سایر شهر‌ها آلوده نبود.

عامل آلایندگی هوای شهر‌های استان ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون گزارش شده است.

هواشناسی خوزستان پدیده غالب این ایام را مه و مه رقیق پیش بینی و اعلام کرده موج بعدی بارش روز جمعه وارد استان می‌شود.

پدیده مه‌گرفتگی برای دومین روز پیاپی باعث کاهش دید افقی در برخی شهر‌های خوزستان از جمله اهواز شده و برخی پرواز‌های فرودگاه این شهر را امروز باطل کرده است.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان میدهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که ممکن است افراد چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آن‌ها روبرو شوند.

بر اساس این شاخص، در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامدی بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علائم تنفسی شوند؛ افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامد‌های بیشتری شوند.

شرایط هوای بسیار ناسالم (۲۰۱-۳۰۰) هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است. با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

شرایط هوای خطرناک (۳۰۰- ۵۰۰) وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامد‌های بهداشتی وخیم شوند.

انتهای پیام/گ

هوای خوزستان سالم نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.