خوزستان هوا ندارد

مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هوای ۷ شهر استان طی امروز شنبه دوم آذرماه در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا آذریان مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه امروز شنبه دوم آذرماه، هوا در ۷ شهر خوزستان سالم نیست، گفت: شاخص کیفی هوا اهواز در ۲۴ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز در شرایط ناسالم قرار گرفت.

او اظهار داشت: در همین مدت شاخص کیفی هوای سوسنگرد ۱۴۴، هندیجان ۱۲۷، اندیمشک ۱۲۵، ماهشهر ۱۱۸، شوش ۱۰۷ و دزفول ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

آذریان بیان کرد: شاخص کیفی هوای بهبهان ۵۴، آبادان ۷۶، خرمشهر ۶۹، رامهرمز ۵۵ و گتوند ۵۴ در شرایط قابل قبول است.

این مقام مسئول، ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون را عامل آلودگی هوا عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل رطوبت و ایستایی هوا، امروز شرایطی مشابه وارونگی (اینورژن) حاکم بوده که باعث ماندگاری آلاینده‌ها می‌شود.


بیشتر بخوانید: رئیس و اعضای شورای شهر مسجد سلیمان به دادسرا احضار شدند


بر اساس این گزارش، شرایط وارونگی دما از ۱۷ آبان بر استان حاکم بوده که حدود ۱۱ شهر را با مشکل مواجه کرد. شرایط اینورژن با بارندگی در روز ۲۶ آبان رفع شد.

مدارس ۷ شهرستان (خرمشهر، آبادان، اهواز، باوی، بهبهان، کارون و امیدیه) یکشنبه ۲۶ آبان برای دومین روز متوالی به علت آلودگی هوا تعطیل شده بود. همچنین مدارس شهرستان‌های شوش، اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، شادگان، آبادان، خرمشهر و ماهشهر نیز به دلیل تداوم آلودگی هوا در روز ۲۵ آبان تعطیل شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان پیش از این دلیل تشدید آلودگی هوا را در برخی شهر‌های خوزستان سوزاندن مزارع نیشکر و کشتزار‌های شلتوک و همزمان با وقوع پدیده وارونگی دما اعلام کرده و گفته بود که سوزاندن مزارع نیشکر برای برداشت محصول تا عادی شدن شرایط هوا ممنوع شده است.

«وارونگی دما» یا «اینورژن» زمانی رخ می‌دهد که لایه‌ای از هوای گرم بالای هوای سرد در مجاورت کره زمین قرار می‌گیرد. درچنین شرایطی پایداری هوا ایجاد می‌شود و به جای آنکه با افزایش ارتفاع کاهش دما داشته باشیم تا چند صد متر از سطح زمین، با افزایش ارتفاع افزایش دما خواهیم داشت. نتیجه آن تشکیل یک سطح پوششی بالای شهر است که با گذشت زمان و افزایش فعالیت‌های انسانی و به دلیل حبس هوا در زیر این لایه مواد آلاینده تولیدشده در سطح زمین باقی مانده و بالا نمی‌روند. بر اساس طرح جامع آلودگی هوای اهواز، صنایع به ویژه صنایع نفتی بیشترین میزان آلایندگی را دارند. مشعل‌های نفتی در شرق و غرب اهواز همچنان تولید آلودگی می‌کنند.

انتهای پیام/گ

آلودگی هوا در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم !!!!!!!!!!!!!!!