عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

فلر‌های نفتی، ایجاد باران اسیدی و آلودگی را تشدید می‌کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، فلر‌های نفتی را عامل تشدید ایجاد باران اسیدی و آلودگی‌های هوای اهواز دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا گودرزی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در نشست تخصصی نقش گیاهان و آلاینده‌ها در آلرژی‌های تنفسی پس از باران گفت: گیاهان همیشه برای تصفیه هوا و رساندن اکسیژن بیشتر هستند، اما برخی گیاهان در بیان عامیانه درختان شیطانی محسوب می‌شوند و برخی سموم و آلودگی‌هایی را وارد هوا می‌کنند.

او با بیان اینکه بررسی‌های بسیاری به منظور عامل آلرژی‌های پس از بارش باران در خوزستان انجام شده است، بیان کرد: مقصر اصلی این پوشش گیاهی نیست و تاکنون تأیید نشده است.

گودرزی اظهار داشت: به طور معمول در فصل پاییز در همه نقاط کشور آسم افزایش پیدا می‌کند و مختص شهر اهواز و استان خوزستان نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از قرار دادن تشت‌هایی در نقاط مختلف استان برای بررسی عامل آلودگی باران اشاره کرد و ادامه داد: همیشه می‌گویند ما مقصر را فلر‌های نفتی می‌دانیم، این فلر‌ها قطعاً نقش تشدید دهنده دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این بین مردم بومی استان بیشتر دچار این آلرژی شدند، تصریح کرد: درصد بیشتر افرادی که دچار این آلرژی شدند، بومی‌های این استان هستند و این نشان از این است که آلودگی‌ها ریه افراد را آسیب پذیر کرده است.

غلامرضا گودرزی بیان داشت: با توجه به اینکه این پوشش گیاهی در شهر فراوانی دارد و موجب تغییر چهره شهر شده است، نباید حذف شود بلکه باید با استفاده از تنوع پوشش گیاهی آن را کاهش داد.

انتهای پیام/گ

فلر‌های نفتی و کنوکارپوس پای میز محاکمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار