شهردار اهواز:

آلایندگی و آلودگی ها، تنها سهم اهوازی‌ها از نفت/صنعت نفت سهم خود از آلودگی‌ها را پرداخت نمی‌کند

شهردار اهواز، آلایندگی و آلودگی‌ها را تنها سهم اهوازی‌ها از نفت عنوان کرد و گفت: صنعت نفت سهم خود از آلودگی‌ها را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز امروز در نشست تخصصی نقش گیاهان و آلایندگی‌ها در آلرژی‌های تنفسی پس از اولین بارش در شهر این کلانشهر گفت: نفت در امر توسعه شهری و استانی مشارکت نمی‌کند و این موجب شده است که تنها آلایندگی‌ها و آلودگی‌های سهم خوزستان از این میزبانی باشد.

او بیان داشت: بعد از نخستین بارش و ایجاد مشکل برای جمعیت قابل توجهی از شهروندان اهوازی، دلیل این مشکل را پوشش گیاهی موجود در این کلانشهر و حرص نامناسب آن بیان شد، ضمن اینکه گیاه کنوکارپوس به شهر اهواز رنگ سبز بخشیده است، اما با توجه به یک رنگ بودن آن در شهر ما خواستار تنوع گیاهی بیشتر در شهر هستیم.

شاعری در ادامه افزود: در این زمینه تعداد قابل توجهی نخل خریداری شد و کاشت نهال‌های بسیاری در برنامه ما در شهرداری وجود دارد.

شهردار اهواز با بیان اینکه یک مقاله علمی مبنی بر سمی بودن این گیاه وجود ندارد، اظهار داشت: این گیاه در شهر‌های دیگر نیز وجود دارد و چرا تنها در بارش اول این سموم منتشر می‌شود که این دو ایده این نظریه را رد می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما در این زمینه تأثیر آلایندگی‌ها را حذف کرده ایم و در صورتی که شاهد هستیم، سهم ما از نفت فقط آلایندگی و آلودگی‌ها است و این صنعت در قبال شهر اهواز به‌عنوان دومین کلانشهر کشور بسیار کم‌کاری کرده است.

موسی شاعری با بیان اینکه ما از آلودگی فلر‌ها داریم آزار می‌بینیم، تصریح کرد: نفت سهم خود را از آلودگی‌ها به اهواز پرداخت نمی‌کند، در صورتی که هر جای دیگر این صنعت بود، نمی‌توانست حق آلایندگی را پرداخت نکند.

او افزود: برخی می‌گویند مدتی هست من به نفت حمله می‌کنم، درد من شخصی نیست بلکه شاهد این هستم که نفت عامل اصلی عقب افتادگی‌های اهواز شده است.

شاعری در خصوص مشکلات گیاه کنوکارپوس برای شبکه فاضلاب شهر اهواز گفت: اکنون این شبکه فرسوده شده است و با نوسازی آن این مشکل نیز رفع خواهد شد.

شهردار اهواز اظهار کرد: درحال حاضر به اندازه کافی این گیاه در شهر وجود دارد و باید برای افزایش تنوع گیاهی در شهر بیشتر تلاش کرد.

انتهای پیام/گ

لزوم پرداخت حق آلایندگی به شهرداری اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار