در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افراد نباید با عناوین شغلی معاف از مالیات شوند/ سلبریتی‌ها مانند کارگران مالیات بپردازند

کارشناس اقتصادی گفت: به هیچ وجه افراد به واسظه عناوین شغلی نباید معافیت مالیاتی بگیرند.

معافیت مالیاتی هنرمندانغلامحسین دوانی، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در انتقاد به معافیت مالیاتی هنرمندان بویژه سلبریتی ها تصریح کرد:  این موضوع که در قالب لایحه در بودجه سال آینده پیشنهاد شده است بسیار  کار اشتباهی است و متاسفانه نشان گر ناتوانی دولت در اجرای صحیح قانون مالیات هاست.

او ادامه داد: به نظر می رسد این نوع معافیت در عناوین اشخاص نگاهی سیاسی و کوتاه آمدن در قبال هنرمندانی که درآمد هنگفت دارند است.

دوانی توضیح داد: چرا باید هنرمندان یا سلبریتی هایی که درآمد کلانی دارند از پرداخت مالیات معاف باشند در حالی که یک مهندسی که در عسلویه  با شرایط ویژه و سخت فعالیت کرده و یک پالایشگاه با درآمدزایی  ۱۰ میلیارد دلاری را می سازد، به درصد معین مالیات بپردازد.

این کارشناس امور مالیاتی تاکید کرد: از نظر قانون مالیات ها، هیچ فرقی بین افراد با عناوین خاص برای پرداخت مالیات وجود ندارد و دولت با این کار نشون داد که در اجرای قانون کوتاهی می کند.


بیشتر بخوانید: معافیت‌های مالیاتی بدون سقف برای بازیگران!


دوانی در پایان تاکید کرد: در واقع به هیچ وجه افراد به واسظه عناوین شغلی نباید معافیت مالیاتی بگیرند، از نظر قانون مالیات ها تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی بابت درآمدهایشان مشمول مالیات هستند. بهترین هنرمند کشور با بالاترین مقام علمی و همچنین با کارمند و کارگر برای پرداخت مالیات در یک طبقه قرار دارند و امیدواریم در این امر تجدید نظر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار