آنفلوآنزا جان دانش آموز و دو معلم فرهنگی درسیستان وبلوچستان را گرفت

مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: در پی شیوع بیماری آنفلوآنزا ، دانش آموز پایه دهم و دو نفر از همکاران فرهنگی ما دراستان فوت کردند.

فوت دانش آموز قصرقندی در پی بیماری آنفلوانزاداود گلی مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی شیوع بیماری آنفلوآنزا ، عمران رییسی دانش آموز پایه دهم رشته تولید محتوا و انیمیشن هنرستان فن آوران ساربوک شهرستان قصرقند امروزظهر با علائم اسهال، استفراغ و تب ولرز فوت  کرد.

او  افزود: زمان ابتلای وی دیروز پس از تعطیلی مدرسه بوده است.

او درباره فوت دو معلم این استان بر اثر آنفلوآنزا گفت: درپی شیوع این بیماری در استان سیستان و بلوچستان متاسفانه طی دو روز گذشته دو نفر از همکاران فرهنگی ما فوت کردند.

او  ادامه داد: در روز دوازدهم آذر ماه مرحوم آقای، ولی محمد بلوچ در منطقه لاشار استان سیستان و بلوچستان و همچنین در تاریخ سیزدهم آذر مرحوم آقای ادهم بارانی در شهرستان دلگان بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آیا این دو شخص پیش‌تر سابقه بیماری داشتند یا خیر گفت: ما از آن حیث ورود نکرده‌ایم، اما با تشخیص گروه پزشکی این دو فرهنگی بر اثر سرایت بیماری آنفلوآنزا فوت کردند.

او درباره تعطیلی مدارس این استان به دلیل شیوع ویروس آنفلوآنزا توضیح داد: با عنایت به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و درخواست اداره کل آموزش و پرورش و موافقت استاندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا،تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی از روز پنجشنبه ۱۴ لغایت یکشنبه ۱۷ آذرماه به مدت چهار روز تعطیل اعلام می گردد.

گلی  افزود:شروع فعالیت مدارس در سراسر استان از روز دوشنبه ۱۸ آذر خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار