آنفلوآنزا و سرماخوردگی ۱۵۰ سیستان و بلوچستانی را روانه بیمارستان کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش‌از ۱۵۰ نفر بیمار مبتلا به آنفلوآنزا و سرما خوردگی هم‌اینک در سه بیمارستان زاهدان بستری شده‌اند.

آنفلوآنزا و سرماخوردگی ۱۵۰ سیستان و بلوچستانی را روانه بیمارستان کرد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی علوم پزشکی ؛ محمد هاشمی‌ شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: بیش‌از ۷۵۰ نفر با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در چند روز اخیر به بیمارستان‌های زاهدان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بعد از تشخیص پزشک ۱۵۰ نفر بستری شده‌اند.

او  افزود: تاکنون پنج نفر براثر شدت علائم بیماری آنفلوآنزا و داشتن سابقه علائم بیماری‌های زمینه‌ای در استان فوت کرده‌اند.


بیشتربخوانید: مرگ ۵ نفر بر اثر آنفولانزا در سیستان و بلوچستان


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم سیستان و بلوچستان درخواست کرد تا با رعایت اصول بهداشت فردی احتمال انتشار این بیماری را کاهش دهند.

او با بیان اینکه آنفلوآنزا و سرماخوردگی جزو بیماری‌های خود محدود شونده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد از موارد بیماری نیازی به ویزیت و بستری ندارند و با مراقبت‌های معمول در منزل از قبیل استراحت، مصرف مایعات و در صورت نیاز استفاده از مسکن‌های ساده قابل مدیریت هستند.

هاشمی‌شهری تصریح کرد: استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنفلوآنزا هیچ جایگاهی ندارد و هر گونه تجویز دارو به جز مسکن‌های ساده باید با ویزیت و نظر پزشک انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه داروی ضد ویروسی مورد نیاز به اندازه کافی در بیمارستان بوعلی زاهدان موجود است، گفت: افرادی که نیاز داشته باشند با نظر پزشک متخصص عفونی این دارو را دریافت خواهند کرد.

او  بیان کرد: بدن درد شدید، تهوع، استفراغ شدید، درد ستون فقرات و تنگی نفس از علائم شایع در انفلوآنزا است و همچنین آب ریزش بینی، عطسه، لرز خفیف و سردرد‌های خفیف از علائم سرما خوردگی است.

هاشمی توصیه کرد: افراد سالم ضمن رعایت اصول بهداشت تنفسی اگر ناچار به مراقبت از بیماران آنفلوآنزا هستند دستان خود را با آب و صابون بشویند و از دست دادن وروبوسی با افراد اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: افراد بیمار نیز ضمن رعایت اصول بهداشت تنفسی دستمال‌های استفاده شده را به طرز صحیح معدوم و ضمن استفاده از ماسک از عطسه و سرفه کردن نزدیک افراد خودداری کنند.

او  تاکید کرد: استراحت کافی و خوردن آبمیوه و نوشیدنی‌های گرم و دارو‌های مسکن از مهمترین راه‌های درمان آنفلوانزا است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار