وکیلی:

امروز صبح شنیدم عارف نامزد نخواهد شد

عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: امروز صبح در یک‌ صبحانه کاری با چندی از دوستان شنیدم که آقای عارف در این دوره از انتخابات مجلس شرکت نمی‌کند.

وکیلیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه ثبت‌نام برای انتخابات مجلس در ستاد انتخابات وزارت کشور، اظهار کرد: امروز صبح در یک‌ صبحانه کاری با چندی از دوستان شنیدم که آقای عارف در این دوره از انتخابات مجلس شرکت نمی‌کند.

وکیلی افزود: آقای عارف باید طی یک‌ بیانیه‌ حضور خود در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مشخص کند.

عضو هئیت رئیسه مجلس ادامه داد: مجلس دهم در پی نهادسازی‌های مختلف در طول سالیان شکل گرفت و جایگاه این دوره از مجلس قطعا تنزل پیدا کرده است.

وکیلی درباره با اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت در ابتدا به عنوان بازوی مجمع برای نظارت بر سیاست‌های کلی تشکیل شد، اما امروز در عرض مجلس و شورای نگهبان عمل می‌کند.

او تصریح کرد: درباره مصوبه بنزین مجلس در گذشته و در برنامه‌های پنجم و ششم مجوز افزایش قیمت براساس قانون هدفمندی و در روشی پلکانی را داده بود، اما اینکه شرایط کنونی اجازه افزایش ۳۰۰ درصدی را می‌داد یا خیر، نیاز به بررسی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید مورد مشورت قرار می‌گرفتند، اظهار داشت: ما در ۳ مرحله این پیشنهاد را رد کردیم، ولی آقایان به جمع بندی رسیدند و این جمع بندی باید مسئولیت برای اعضا این شورا ایجاد می‌کرد، اما نکرد.

وکیلی خاطرنشان کرد: در این مصوبه نه رعایت تاب‌آوری مردم در نظر گرفته شده است و نه شرایط اقتصادی. در شب عید نباید چنین کاری انجام می‌شد، اما صورت گرفت. نمایندگان این مسئله را گوش زد کرده بودند، اما به آن عمل نشد.

او با بیان اینکه داشتن تحلیل اقتصادی صرف درباره بنزین صحیح نیست، یادآورشد: افزایش قیمت بنزین روی تورم و سایر کالا‌ها اثر می‌گذارد؛ بنابراین اگر پیام صریح رهبری نبود، این افزایش قیمت با طرح سه فوریتی نمایندگان متوقف می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار