معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد؛

توصیه‌های بهداشتی در مقابله با آنفولانزا/ تاکید بر خود مراقبتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:مردم نقش اساسی در مقابله با آنفولانزا دارند و بایدخودمراقبتی را جدی گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،حسن ایزانلو،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به گسترش آنفولانزا در کشور، گفت: از ماه‌ها قبل، کار‌ها و برنامه‌های مراقبتی و جلوگیری از این بیماری در استان قم انجام شده و تلاش خواهیم کرد تا جلوی گسترش آن گرفته شود.

او تاکید کرد: خود مردم نقش اصلی و اساسی در مقابله با این بیماری را دارند و باید با خودمراقبتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

ایزانلو عنوان کرد: ویروس آنفولانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود و از این رو باید نهایت دقت و مراقبت را داشته باشیم.

او گفت: از دست دادن و روبوسی کردن تا حد امکان بکاهید و با افراد بیمار به هیچ عنوان دست ندهید، همچنین در صورت داشتن هر گونه علائم سرما خوردگی به پزشک مراجعه کرده و از حضور در اجتماعات بپرهزید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دست‌های خود را مرتب شسته و در مدارس نیز دانش آموزان مبتلا به بیماری به هیچ عنوان تا بهبودی کامل به سر کلاس نروند.

ایزانلو، مصرف مایعات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورت بروز علائم سرما خوردگی با مصرف مایعات و در راستا تسریع در این بیماری بکوشید و استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار