دانشجویان باید مطالبه گر قانونی در جامعه باشند

امام جمعه همدان گفت: باید دانشجو به عنوان قشر فرهیخته جامعه مطالبه گر قانونی در جامعه باشد.

دانشجویان باید مطالبه گر قانونی در جامعه باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله شعبانی امام جمعه همدان در خطبه‌های عبادی وسیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه باید دانشجو به عنوان قشر فرهیخته جامعه مطالبه گر قانونی در جامعه باشد افزود: چراکه اگر اینگونه نباشد میدان به دست دیگران می‌افتد.
ائمه جمعه استان همدان به فرارسیدن روز دانشجواشاره کرد و اظهار داشت: برخور داری از بصیرت و داشتن روحیه استکبارستیزی دانشجویان لازم وضروری است.
امام جمعه همدان تاکید کرد: باید دانشگاه‌ها همچنان نسبت به مطالبه گری قانونی و عاقلانه در جامعه کوشش کنند.
آیت الله شعبانی با اشاره به سهمیه بندی بنزین ادامه داد: مسئولان نباید در این زمینه اظهار نظر‌های متفاوت داشته باشند چراکه این کار منجر به سلب اعتماد عمومی در جامعه می‌شود.
وی خطاب به مسئولان کشور افزود: اگر تصمیمی در این زمینه می‌گیریم خوب است که محکم و استوار از آن دفاع کنیم.
امام جمعه همدان ادامه داد: شرایط اجتماعی به گونه‌ای است که باید از تصمیم سران سه قوه و دولت حمایت شود و نباید در این زمینه فراکنی انجام شود.
آیت الله شعبانی با اشاره به آشوب‌های اخیربیان کرد: باید گفت که در این آشوب‌ها مردم نقشی نداشتند و این اعمال قبیح را اشرار انجام دادند.
او با قدردانی از مردم که همچنان نظام در حمایت از آن ایستاده اند ابراز داشت: جا دارد مسئولان دولت در این زمینه قدردان مردم باشند و نسبت به وعده‌های داده شده به مردم متعهد عمل کنند.
شعبانی در خصوص ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کسی که صلاحیت ندارد نباید مسئولیت بپذیرد.

او افزود: ورود افراد ناکارآمد و کسانی که برنامه اقتصادی و توانایی خاصی ندارند به مجلس از نظر شرعی حرام است چراکه ورود به مجلس تعهد و تخصص می‌خواهد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.