دیدار اشرف غنی با خانواده «ناکامورا»/ پروژه‌های ناکامورا به نام خودش نامگذاری خواهد شد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با خانواده «تتسو ناکامورا»، امدادگر ژاپنی که اخیرا در افغانستان ترور شد دیدار و گفتگو کرد.

دیدار اشرف غنی با خانواده «ناکامورا»/ پروژه‌های ناکامورا به نام خودش نامگذاری خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با خانواده «تتسو ناکامورا»، امدادگر ژاپنی که اخیرا در افغانستان ترور شد دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی اظهار داشت: ناکامورا شخصیت بزرگ و زحمت کش بود که با فعالیت های موثرش در 22 سال گذشته، در بخش هایی از ولایات شرقی افغانستان، زندگی مردم را تغییر داده است.

رئیس جمهور افغانستان کشته شدن داکتر ناکامورا یک فاجعه بزرگ خواند و گفت: من افتخار دارم که دو روز را با داکتر ناکامورا سپری کردم و در رابطه به پروژه های او صحبت نمودیم، همچنین برای او تابعیت افتخاری افغانستان و عالی ترین مدال دولتی را اعطا نمودیم. در حال حاضر تمام مردم افغانستان از این رویداد سوگوارند.

وی افزود: پروژه هایی را که ناکامورا در شرق افغانستان به خصوص در ولایت های ننگرهار و کنر اجرا کرده کرده است، به نام وی نامگذاری خواهد گردید.

گفتنی است که هفته گذشته موتر حامل داکتر ناکامورا در ولایت ننگرهار هدف حمله تروریستی قرار گرفت، که در نتیجه آن شش تن به‌شمول  ناکامورا کشته شدند.

داکتر تستو ناکامورا از 16 سال پیش در زمینه مدیریت کشاورزی، آب‌ها و جنگل‌ها در افغانستان فعالیت می‌کرد. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز شهروند افتخاری افغانستان را به او اعطا کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار