معاون مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان مطرح کرد؛

ابلاغ هیئت امنای سمپاد در آینده‌ای نزدیک/ ردیف بودجه‌ای مستقل نداریم

سالاریان گفت: با وجود ابلاغ اساسنامه سازمان استعدادهای درخشان هنوز ردیف بودجه‌ای جداگانه برای آن نداریم.

ابلاغ هیئت امنای سمپاد در آینده‌ای نزدیک/ ردیف بودجه‌ای مستقل نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عنایت سالاریان معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در برنامه تلویزیونی پرسشگر با اشاره به کاهش بودجه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: اساسنامه این مرکز ۱۷ مهر سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و مدتی بعد در مهر ماه امسال از سوی رئیس جمهور امضا و ابلاغ شد.

او ادامه داد: با وجود این اما هنوز سازمان به عنوان سازمانی مستقل نیست و سعی داریم ضمن ایجاد سازمان با پیگیری وزیر آموزش و پرورش ردیف مستقل بودجه‌ای را بر اساس ماده ۱۲ اساسنامه سازمان برای سال ۹۹ بگیریم که هنوز این موضوع محقق نشده است.

سالاریان با اشاره به اینکه ردیف بودجه پیشنهادی هنوز در دولت تصویب نشده است، تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه هم برای ایجاد باکس سازمانی و ردیف بودجه مستقل اعلام آمادگی کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: رانت به افراد خاص برای ایجاد مدارس غیردولتی/ مدارس خاص تجارت کاذب ایجاد کرده‌اند


معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: اگر سازمان به هر دلیلی مستقل نشود به جامعه نخبگانی آسیب وارد خواهد شد و مشکلات بیشتر می‌شود بر همین اساس وزارتخانه به این موضوع توجه دارد.

او از ابلاغ هیئت امنا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بزودی رئیس جمهور هیئت امنا را تعیین می‌کند. همچنین براساس ماده ۱۵ اساسنامه، تهیه اساسنامه دومی برای تاسیس باشگاه دانش پژوهان جوان ظرف مدت ۶ ماه در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار