مکالمه تلفنی نیم ساعته ترامپ و مون جائه این درباره کره شمالی

رؤسای‌جمهور آمریکا و کره جنوبی در گفت‌وگویی تلفنی که نیم ساعت به طول انجامید، به موضوع مذاکره هسته‌ای با کره شمالی پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی هشدار پیونگ یانگ درباره توقف مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در گفت و گوی تلفنی نیم ساعته‌ای درباره حفظ مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کاخ آبی، مقر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف بر سخت شدن اوضاع توافق نظر داشتند و تاکید کردند که روند مذاکرات به منظور دستیابی به نتایج سریع در خصوص مذاکرات عاری سازی هسته‌ای حفظ شود. در ادامه این بیانیه آمده است ترامپ و مون جائه این توافق کردند به طور مرتب در خصوص مسئله کره شمالی با هم مشورت کنند. 

مقامات ارشد کره شمالی در هفته‌های اخیر در مجموعه بیانیه‌هایی به آمریکا در خصوص نایده گرفتن ضرب الاجل تعیین شده از سوی پیونگ یانگ هشدار دادند.

وزارت امور خارجه کره شمالی هشدار داد مهلت پایان سال این کشور به آمریکا برای تغییر «سیاست‌های خصمانه‌اش» در حال نزدیک شدن است و درخواست واشنگتن از پیونگ‌یانگ برای برگزاری مذاکراتِ بیشتر، چیزی جز یک حیله ابلهانه نیست. خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ری تای سونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و مسئول امور آمریکا در وزارت خارجه، گفت: «درخواست واشنگتن برای برگزاری مذاکراتِ بیشتر، چیزی جز یک حیله ابلهانه برای مقید نگه داشتن کره شمالی به مذاکرات و بهره گیری سیاسی و انتخاباتی از آن، نیست.»

کره شمالی از آمریکا می‌خواهد موضع خود را در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که با وجود سه دیدار میان سران دو کشور، پیشرفت اندکی داشته است، ملایم‌تر کند. دوم آذر هم دفتر کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد خشم مردم این کشور به اوج رسیده، چراکه پیونگ‌یانگ از واشنگتن چیزی جز خیانت ندیده‌ است.

دفتر کره شمالی در سازمان ملل متحد در ارزیابی خود از روابط کره شمالی و آمریکا همچنین اعلام کرد: «خشم مردم ما به اوج خود رسیده است و دیگر نمی‌توان اجازه داد شرایط نامتوازن کنونی همچنان ادامه پیدا کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار