کشور‌های اروپایی عضو شورای امنیت آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را محکوم کردند

پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل ۱۳ آزمایش موشکی کره شمالی که از ماه مه گذشته انجام شده است را محکوم کردند.

اروپایی‌ها آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را محکوم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، کشور‌های اروپایی بار دیگر ۱۳ آزمایش موشکی کره شمالی که از ماه مه گذشته انجام شده است را محکوم کردند و گفتند این آزمایش‌ها قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض و امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کند.

این بیانیه را پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت - بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلیس و لهستان - به اضافه استونی که ژانویه آینده به عضویت این شورا در می‌آید، چهارشنبه منتشر کردند. در این بیانیه همچنین آنچه تهدید‌های اخیر کره شمالی علیه شرکا در منطقه و فراتر از آن نامیده شده محکوم شده است.

این کشور‌های اروپایی پس از نشست شورای امنیت پشت در‌های بسته برای مشورت درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در ۲۸ نوامبر، این بیانیه را منتشر کردند. ۱۵ کشور عضو شورای امنیت بیانیه‌ای منتشر نکردند.

این کشور‌های اروپایی درخواست خود از کره شمالی را مبنی بر «ازسرگیری مذاکرات معنی‌دار و از روی حسن نیت با آمریکا در خصوص خلع سلاح هسته‌ای و برداشتن گام‌های عملی برای کنار گذاشتن همه سلاح‌های هسته‌ای» تکرار کردند.

کره شمالی از آمریکا می‌خواهد موضع خود را در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که با وجود سه دیدار میان سران دو کشور، پیشرفت اندکی داشته است، ملایم‌تر کند.

دوم آذر هم دفتر کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد خشم مردم این کشور به اوج رسیده، چراکه پیونگ‌یانگ از واشنگتن چیزی جز خیانت ندیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار