قانونگذار روس: برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا با آمریکا همکاری نمی‌کنیم

یک قانونگذار عضو دومای روسیه از امتناع مسکو برای همکاری با واشنگتن در زمینه مداخله در امور داخلی ونزوئلا خبر داد.

روسیه: برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا با آمریکا مشارکت نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عضو کمیته امنیتی و دفاعی مجلس دومای روسیه اعلام کرد مسکو با آمریکا برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا همکاری نخواهد کرد.

«فرانتس کلینتسویچ» روز شنبه اعلام کرد روسیه در عمل به تعهدات خود در قبال ونزوئلا با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب این کشور همکاری می‌کند. موضوعات دیگر جزء دغدغه‌های ما نیست. ونزوئلا خود مسیر توسعه و اولویت‌های سیاست خارجی‌اش را تعیین می‌کند.

این قانونگذار روس دخالت در امور دیگر کشور‌ها را غیرقابل قبول خواند. وی افزود روسیه آماده است تا برای حل و فصل موضوعات مختلف، به غیر از این موضوع، همکاری کند. برای ما این یک نوع تابوی سیاسی است.

روز جمعه بلومبرگ گزارش داد کاخ سفید در حال بررسی اتخاذ رویکرد‌های تهاجمی‌تر در قبال کاراکاس، از جمله در مشارکت با کرملین است.

از بهمن سال گذشته که «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا، با حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند، فشار‌ها بر نیکلاس مادورو از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار