آیین گرامی‌‎داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران

همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر، آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در سالن همایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر، آیین گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور هیات رییسه دانشگاه و جمعی از دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در سالن همایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

روز دانشجو، محصول نورافشانی شهیدان راه خدا است

حیدر جانعلیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، ضمن خیرمقدم به دانشگاهیان حاضر در مراسم، یاد دانشجویان شهید  قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت رضوی را گرامی داشت.

او افزود: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، سه ستاره دانشگاهی در آسمان علم و عقل و عشق در مدار خدامحوری، عدالت‌طلبی، استکبار و استبدادستیزی، حریت، ایثارگری و عزت‌خواهی برای ملت عزیز ایران و همه آزادگان جهان به زیبایی درخشیدند و بر مناره بلند رشادت، اذان شرافت‌مندی و لبیک یا حسین سر دادند. پس خوب یادمان باشد که برگزاری آیین گرامی‌داشت روز دانشجو، محصول نورافشانی این شهیدان راه خدا و عندربهم یرزقون است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران ادامه داد: همه مدیران، حاکمان و دانشگاهیان یادشان باشد که اینجا ایران، سرزمین هزاران شهید لاله‌گون است که برای خدا و در راه تحقق عدالت، آزادی، استقلال، رفاه و آرامش مردم، خون خویش را نثار نمودند.

 

آیین گرامی‌‎داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران

تلاش دانشگاه در راستای دریافت مجوز پردیس پارک علم و فناوری ظرف یک سال آینده

علیرضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به تلاش مسئولان دانشگاه در راستای ارتقا به دانشگاه نسل سوم، لازمه انتقال از دانشگاه نسل 1 به نسل 3 را روابط بین‌المللی، تعاملات و ارتباطات علمی با دانشگاه‌های دنیا و دانشگاه کارآفرین دانست.

او موضوع آموزش را یکی از مقدمات رسیدن به یک دانشگاه معتبر عنوان کرد و با تاکید بر این که مسئولان در ریل‌گذاری قطار دانشگاه به گونه‌ای عمل خواهند کرد که به مقاصد و مولفه های دانشگاه نسل 3 منجر شود.

خصالی توجه به کارآفرینی و تقویت مرکز رشد و فناوری دانشگاه را بسیار حایز اهمیت خواند و از تلاش دانشگاه در راستای دریافت مجوز پردیس پارک علم و فناوری ظرف یک سال آینده خبر داد.

او فعالیت دانشجویان در تولید علم را برای دانشگاه بسیار مهم ارزیابی کرد و از اعطای پاداش چاپ مقاله برای دانشجویان مقطع دکتری خبر داد که علاوه بر تولید علمی موظف، موفق به تولید مقاله‌ isi  که ضریب تاثیر آن از میانگین ضریب تاثیر بیشتر باشد، و از آن، به‌عنوان گامی مهم در این راستا یاد کرد و بر حرکت دانشگاه در دست‌یابی به‌یک رتبه معتبر علمی و جذب دانشجویان خارجی به‌عنوان پیامد مثبت این اقدام، تاکید کرد.

خصالی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به‌جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی دانشگاه، انرژی جوان را در مسیر ارتقای دانشگاه بسیار موثر دانست و از فعالیت گسترده در حوزه جذب دانشجوی فوق دکتری و تقویت گروه های پژوهشی از طریق جذب اعضای هیات علمی پژوهشی به‌عنوان دو گام مهم و اساسی در راستای ارتقای دانشگاه نام برد.

 

آیین گرامی‌‎داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران

دانشجو، نیروی امید یک کشور و اداره‌کننده فردای آن است

حجت‌الاسلام مستقیمان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، در مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو با اشاره به آزادمنشی و حریت نیروی جوان و دانشجو، مطالبه‌گری را در کنار جویای علم بودن از وظایف دانشجویان دانست و بر لزوم دارابودن زبان تشکر در کنار مطالبه‌گری تاکید کرد.

او انقلابی‌گری را یکی از ارکان هر شهروند ایرانی به‌ویژه دانشجویان دانست و با تاکید بر این که دانشجو، نیروی امید یک کشور و اداره‌کننده فردای آن است، از دانشجویان خواست که در برابر مشکلات بایستند و مدافع ارزش‌های انقلاب باشند.

در این مراسم که با سخنرانی برخی مسئولان دانشگاهی و پخش کلیپ‌های مختلف با موضوع روز دانشجو همراه بود، از دانشجویان ممتاز در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی  با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی، تجلیل به‌عمل آمد.

 

آیین گرامی‌‎داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران

وظیفه همه ما خدمت به‌دانشجو است.

ولی الله دبیدی روشن معاون دانشجویی دانشگاه در سخنانی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آتی معاونت دانشجویی را برای حاضران بیان کرد.

او با بیان این مطلب که اکثر مشکلات موجود، مشکلات ریشه‌ای بوده، گفت: ما واقعا از ریشه مشکل داریم مشکلات معیشتی که اضافه شد نه تنها دانشجو بلکه بخش اعظم جامعه را در برمی‌گیرد. این مشکلات نیاز به مساعدت‌های ویژه دارد تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران، حوزه دانشحویی را بسیار حساس و پرکار معرفی کرد و ادامه داد: برای اینکه دانشگاه بتواند در این حوزه موفق شود، لازم است که تمام بخش‌های آن باهم کار کنند و ما در این مسیر به‌حمایت همه دانشجویان عزیز نیاز داریم.

او در بخش دیگری از سخنانش، یکی از بخش‌های مهم این معاونت را بخش تربیت بدنی عنوان کرد و افزود: متاسفانه وضعیت فعالیت دانشجویان ما مناسب نیست. هیچ‌کدام از این مقاطع در آزمون ما نتوانستند کف فعالیت در روز را داشته باشند. بخش اعظم دانشجو‌ها به سمت بی‌تحرکی و افسردگی می‌روند. من فکر می‌کنم در این بخش باید از مباحث تئوریک خارج و وارد راهکار‌های عملی شویم.

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران، شرط گذر دانشگاه از مشکلات و حرکت به‌سمت پیشرفت را باهم بودن و باهم حرکت کردن دانست و خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: در این شرایط مالی و اقتصادی کشور حساس باشید تمام چیز‌هایی که در دانشگاه داریم همه اموال شما است.

او افزود: باتوجه به فرسودگی خوابگاه‌ها، مسایل ایمنی جامعه و تقاضای قابل‌توجه دانشجویان برای خوابگاه‌های دولتی، باحمایت اعضای هیات رییسه در حال پیگیری احداث چند بلوک خوابگاهی برای دختران و پسران به روش BOT هستیم. هم‌چنین برای گسترش فضا‌های سرپوشیده دانشگاه پیمانکار سوله ورزشی چندمنظوره خوابگاه امام حسین (ع) مشخص و به‌زودی عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

 

آیین گرامی‌‎داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار