سرپرست پلیس راهور استان قم مطرح کرد؛

از سفر‌های غیرضروری در هوای آلوده قم پرهیز کنید

قیصری با توجه به آلودگی این روز‌های آب و هوای سراسرکشور و علی‌الخصوص قم، از رانندگان وسایل نقلیه شخصی خواست تا حتی‌الامکان از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

از سفر‌های غیرضروری در هوای آلوده قم پرهیز کنیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرهنگ علی حسن قیصری سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: این روز‌ها اگر به چهره شهرمان نگاهی کنیم، متوجه تردد تعداد زیادی خودرو‌های تک سرنشین خواهیم شد، بیش از ۵۰درصد از خودرو‌هایی که در شهر قم تردد دارند، تک سرنشین هستند و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک معضل است.

او افزود: عدم استفاده از خودرو‌های یک و دو سرنشین تا حدود زیادی می‌تواند به بهبود کیفیت هوا کمک کند و اکثر این افراد هم به هر دلیلی رغبتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ندارند و ترجیح می‌دهند که با استفاده از وسایل نقلیه شخصی سفرکنند.

سرهنگ قیصری ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا، درخواست ما از رانندگان عزیز این است که حتی‌الامکان از انجام سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

سرپرست پلیس راهور استان اضافه کرد: تقویت شبکه حمل و نقل عمومی، گسترش فرهنگ پیاده روی، استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این موضوعات و ساماندهی سرویس‌های اداری، می‌تواند کمک کننده به بهبود این وضعیت پیش آمده باشد و باید کم کم با سیستم حمل و نقل عمومی آشتی کنیم و بیشتر از این وسایل استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی پلیس قم، سرهنگ قیصری بیان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره با توجه به گرانی بنزین و سایر قطعات خودرو، صرفه جویی در زمان، کمک به سلامتی همه افراد جامعه مخصوصاً کودکان و سالمندان و در آخر کمک به حفظ محیط زیست از نزیت‌های تقویت شبکه حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام/الف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.