سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

سهمیه‌ی گاز استان سیستان و بلوچستان ۲۰ درصد افزایش داشته است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سهمیه گاز مصرفی استان سیستان و بلوچستان با هدف تامین گاز مایع ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید محبی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: در زمینه سهمیه گاز در استان کمبود وجود ندارد و طی بررسی‌های صورت پذیرفته مشکل، حمل گاز از مبدا، کمبود ناوگان، و عدم مدیریت مناسب یکی از شرکت‌های موزع گاز در استان بوده که برخورد قانونی نیز صورت خواهد پذیرفت.

او گفت: برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته و طی چند روز آینده واگن‌های حمل گاز مایع وارد زاهدان می‌شود و از سایر استان‌ها نیز ناوگان حمل گاز مایع همکاری لازم را جهت تامین گاز این استان انجام خواهند داد.

محبی در ادامه از شهروندان زاهدانی خواست با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی علمک گاز در شهرستان نصب گردیده سریعا نسبت به نصب انشعاب گاز منازل خود اقدام نمایند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به موضوع افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: تامین مرغ استان وابسته به سایر استانهاست، در صورتی که قیمت کاهش نیابد از طریق ستاد تنظیم بازار استان مجوز توزیع شبکه‌ای به شرکت پشتیبانی امور دام استان داده شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: تمامی خودرو‌های توزیع کننده گاز مایع در استان موظف به داشتن دستگاه کارتخوان می‌باشند و این موضوع نیز در گذشته به شرکت‌ها ابلاغ گردیده است و عدم وجود دستگاه کارتخوان تخلف است.

محمود رضا رحمتیان افزود: مراکز نصب تجهیزات lpg در استان غیر قانونی می‌باشند و از طریق بازرسان این سازمان و اتحادیه‌ی مربوطه جلوی فعالیت ان‌ها گرفته شده است.

معاون امور بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت نیز در این جلسه افزود: متاسفانه عدم مدیریت مناسب در یکی از شرکت‌های تامین و توزیع گاز مایع در استان و عدم جذب سهمیه مورد نیاز بر اساس تعهد یکی از دلایل ایجاد مشکل گاز در استان بوده و استفاده غیر مجاز خودرو‌ها از گاز مایع به صورت غیر قانونی و بدون استاندارد لازم بر این مشکل افزود و درخواست داریم مراجع ذیربط در زمینه برخورد قانونی با صاحبان این خودرو‌ها اقدام نمایند.

محمد قاسمی گفت: در صورتی که شرکت موضع گاز نسبت به تامین و توزیع سهمیه اقدام ننماید پرونده تخلف میلیاردی تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد و این موضوع در رابطه با تمامی شرکت‌ها صدق می‌کند.

محمد رفیع سلطانزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه افزود:از ابتدای طرح افزایش قیمت بنزین تا کنون ۴ جلسه استانی تنظیم بازار برگزار گردیده و آخرین موضوعات و تحولات و چالش‌ها مورد بررسی قرار گرفته و تدابیر لازم اندیشیده شد تا مردم کمبودی از لحاظ تامین کالا‌ها بویژه کالا‌های اساسی نداشته باشند.

او گفت: بر اساس اعلام مدیران کشتارگاه‌های طیور زاهدان و زابل مبنی بر فعال بودن آنها، از سوی دستگاه‌های متولی تدابیری اندیشیده شود که مرغ زنده از مرغداری‌های استان به این مجتمع‌ها جهت کشتار بهداشتی و بسته بندی هدایت شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار