در اعتراض به بی‌ثباتی و اصلاحات نظام بازنشستگی

اعتراضات در فرانسه تا سه‌شنبه ادامه می‌یابد

اعتراضات مردم فرانسه به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت امانوئل مکرون قرار است تا روز سه‌شنبه ادامه یابد. 

اعتراضات در فرانسه تا سه‌شنبه ادامه می‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, روز شنبه حدود هزار نفر از معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه در پاریس تجمع کردند. این تجمعی در اعتراض به بی‌ثباتی و اصلاحات نظام بازنشستگی بود. درگیری‌های اندکی هم میان تظاهرکنندگان و نیرو‌های پلیس رخ داد.

در پایان روز بیش از صد تن از معترضان به سیاست‌های اقتصادی و حدود بیست فرد نقابدار در یک مرکز تجاری در قلب پاریس تجمع کردند. این تجمع در شبکه‌های اجتماعی هماهنگ شده بود. اما با تلاش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن این افراد درگیری‌ها آغاز شد.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات روز گذشته می‌گوید: ما می‌بینیم آن‌ها با این اصلاحات نظام بازنشستگی فشار بیشتری اعمال می‌کنند. این اصلاحات ناعادلانه است و بار دیگر فقیرتر‌ها و افراد آسیب پذیر و زنان را تحت فشار قرار می‌دهد. به طور قطع نباید مبارزه را رها کرد.

زن دیگری می‌گوید: ما می‌گوییم تلاش کنید به اختلافات پایان دهید، پای میز مذاکره بیایید و مذاکره کنید. از ما حمایت کنید.

همزمان با تظاهرات معترضان به سیاست‌های اقتصادی، تظاهراتی هم به درخواست کنفدراسیون عمومی کار برگزار شد. فیلیپ مارتینز بار دیگر از دولت خواست از تصمیم خود عقب نشینی کند. وی می‌گوید در حال حاضر تغییری رخ نداده است و آن‌ها از طرح خود عقب نشینی نکرده‌اند. آن‌ها می‌گویند رویارویی می‌خواهند. در حال حاضر آن‌ها هرچه در توان دارند انجام می‌دهند تا اعتصاب‌ها و اعتراضات ادامه یابد.

در حالی که چهار روز به ارائه جزئیات اصلاحات نظام بازنشستگی توسط نخست‌وزیر باقی مانده است، اتحادیه‌ها همچنان به اعمال فشار ادامه می‌دهند.  دولت فرانسه اعلام کرد روز یکشنبه نشست کاری با حضور وزیران مربوطه در کاخ الیزه برگزار خواهد شد.

اعتصاب در بخش حمل و نقل عمومی ادامه دارد. از هر شش قطار سریع السیر تنها یک قطار حرکت می‌کند. ۱۴ خط مترو نیز تعطیل خواهد بود. این جنبش قرار است در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هم ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
هه چرا نظرا پخش نمیکنید میترسید
آخرین اخبار