مادران باردار سیستان و بلوچستان مراقب سلامت خود در مقابل آنفلوآنزا باشند

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مادران باردار در شرایط فعلی که ابتلا به آنفلوانزا در سیستان و بلوچستان شایع شده است باید بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر فرحناز هرمزی رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار داشت: ابتلا به آنفلوانزا در بارداری به‌خاطر کاهش سطح ایمنی بدن در این دوران می‌تواند درگیری شدیدتری را ایجاد کند و عوارض شدیدی برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد.

او ادامه داد: علائم خفیف و مختصری که خبر از سرماخوردگی یا حساسیت فصلی می‌دهند سلامتی مادر و جنین را خیلی تهدید نمی‌کنند، اما وقتی درگیری فرد با ویروس شدت می‌گیرد و علائم عمومی شدیدتری مثل تب، بدن درد، تهوع شدید، درد عضله سراغ بیمار می‌رود حتما باید مراحل درمان به موقع طی شود.

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه مادران باردار باید بیش از دیگران نکات ساده بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند، گفت: رعایت بهداشت فردی، پرهیز از دست دادن با دیگران، پرهیز از تماس با فرد بیمار یا فرد مشکوک به بیماری، حاضر نشدن در اماکن عمومی، مراسم عروسی و عزاداری که احتمال حضور افراد مبتلا وجود دارد از جمله مهمترین مسائلی است که باید توسط مادران باردار مد نظر قرار گیرد.

او همچنین به مادران باردار توصیه کرد: با توجه به اینکه در بیمارستان‌ها و محیط‌های شلوغ ممکن است در معرض انواع ویروس‌ها و عوامل عفونی قرار گیرند از حضور در جمع‌های شلوغ یا بیمارستان‌ها خودداری کنند.

هرمزی ادامه داد: پرهیز از استرس، انجام تمرین‌های ملایم ورزشی، نوشیدن آب و مایعات فراوان و تغذیه صحیح و مصرف فراوان میوه‌ها و سبزیجات تازه هم می‌تواند راهگشا باشد و فرد با رساندن ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوان به بدنش، می‌تواند مقاومت خود در برابر ویروس آنفلوانزا را بالاتر برده و در مقابل بیماری ایمن شود.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار