نشست بی نتیجه کمیسیون انتخابات با تیم های انتخاباتی

نشست اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با نمایندگان ستادهای انتخاباتی امروز عصر در مقر کمیسیون انتخابات برگزار شد و بدون نتیجه مشخصی پایان یافت.

نشست بی نتیجه کمیسیون انتخابات با تیم های انتخاباتیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با نمایندگان ستادهای انتخاباتی امروز عصر در مقر کمیسیون انتخابات برگزار شد و بدون نتیجه مشخصی پایان یافت.

احزاب سیاسی، نهادهای ناظر بر روند انتخابات، جامعه مدنی، سفرا و همکاران بین المللی افغانستان نیز در این نشست حضور داشتند.

نمایندگان تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در این نشست به حضور نمایندگان برخی از احزاب سیاسی که به گفته آنها طرفدار تیم انتخاباتی اشرف غنی بودند اعتراض کرده و نشست امروز را نمایشی خواندند.

در آغاز این نشست، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: «ما از تمام تیم های معترض انتخاباتی و جریان‌های سیاسی می‌خواهیم که اجازه بازشماری و تفتیش بخشی از آراء را در هفت ولایت کشور به ما بدهند.»

وی اظهار داشت: «رای بایومتریک برای ما خط سرخ است؛ بر این اساس ما تاکنون کار‌های خود را صادقانه و بی طرفانه انجام دادیم و از تیم های انتخاباتی نیز می‌خواهیم که اجازه بدهند کمیسیون انتخابات کار‌های خود را تمام کند.»

اسدالله سعادتی، معاون تکت انتخاباتی عبدالله در اثناء این نشست به نشانه اعتراض از جلسه خارج شد.

گفتنی است که جنجال اصلی میان کمیسیون انتخابات و برخی تیم های معترض انتخاباتی، 300 هزار رای است که گفته می‌شود خارج از زمان رای‌گیری استفاده شده و همچنان اطلاعات بایومتریکی ندارند. کمیسیون انتخابات این آراء را به بازشماری و تفتیش برده و تیم های معترض انتخاباتی تاکید به باطل بودن این آراء دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار