باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

جولان دلالان مدرک در فضای مجازی/ ۱۳۰ میلیون تومان بدهید صاحب مدرک آیلتس شوید!

در این گزارش، گفتگو با یک فروشنده مدرک آیلتس و تافل را می‌خوانید که این مدارک را از ۴۶ میلیون تا ۱۳۰ میلیون به فروش می‌رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان اولین زبان رسمی دنیا آرزوی بسیاری از ماست. برای یادگیری این زبان و گرفتن مدارک معتبر در این زمینه مثل مدرک آیلتس و تافل سه راه دارید. شما برای گرفتن مدرک تافل یا باید در دانشگاه مشغول به خواندن این رشته شوید یا به موسسات خصوصی مراجعه کنید یا خودتان به صورت خودخوان سطح تسلط به زبان انگلیسی را در خود بالا ببرید و بعد از آن در آزمون تافل یا آیلتس که سالی یک بار در کشور در برخی مراکز که دارای مجوز هستند برگزار می‌شود شرکت کنید. هزینه شرکت در این آزمون امسال حدود ۳ میلیون است که اگر در آن پذیرفته نشوید باید یک سال دیگر صبر و دوباره در این آزمون شرکت کنید.
 
جولان دلالان مدرک در فضای مجازی/ ۱۳۰ میلیون تومان بدهید صاحب مدرک تافل شوید!

این موضوع شاید برای فردی که الزامی به داشتن این مدرک ندارد دلهره آور نباشد، اما برای دانشجوی دکتری که باید مدرک زبان معتبر به دانشگاه ارائه کند یا فردی که به دنبال بورس گرفتن باشد قطعاً دلهره و اضطراب آور است.

اما فروش مدرک و رواج تقلب علمی این اضطراب و دلهره را از بسیاری می‌گیرد. شاید شما هم به یاد بیاورید زمانی که بچه بودیم حس دکتر بودن، دانشمند بودن، معلم بودن و دیده شدن البته به صورت واقعی نه تقلبی آرزوی همه ما بود، اما وضعیت کنونی به گونه‌ای شده است که گویا همه آدم‌های اطرافمان سعی دارند با پول، فخر مدارکشان را بفروشند، مدارکی که برای به دست آوردن آنها فقط پول پرداخته‌اند و بس.

خرید مدرک برای همه ما عادی و جعل مدارک داخلی امری طبیعی شده است، اما بازار مکاره خرید مدرک گستره نفوذش را به مدارک بین المللی نیز کشانده و خرید و فروش این مدارک نیز هر روز زیر گوش مسئولان داغ و داغ‌تر می‌شود، اما بوی سوختن اعتبار این مدارک به مشام هیچ کس گویا نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید: واقعیت اختراع خودروی آب سوز؛ نوابغ یا نوابیغ؟


بازار سیاه مدرک فروشی دامنگیر تافل و آیلتس شد

روز گذشته با استوری عجیبی در فضای مجازی یا شاید بهتر است بگویم با آگهی فروش مدرک روبرو شدیم. آگهی فروش مدرک تافل و آیلتس که جزء معتبرترین مدارک زبان در سطح جهان هستند و صلاحیت یک فرد در زبان انگلیسی با داشتن این مدرک مهر تأیید می‌خورد. طی گفت‌وگوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با دارنده این پیچ متوجه شدیم که این مدارک را با پرداخت ۴۵ تا ۵۲ میلیون نیز نمی‌توانید بخرید و باید پول بیشتری پرداخت کنید. همچنین به جزئیات بیشتری پی بردیم و متوجه شدیم که قیمت از ۴۰ و ۵۰ میلیون خیلی بالاتر است.

جولان دلالان مدرک در فضای مجازی/ ۱۳۰ میلیون تومان بدهید صاحب مدرک تافل شوید!

این فروشنده مدرک آیلتش و تافل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت بستگی به نمره‌ای که می‌خواهد دارد، مدرک آیلتس را تا نمره ۷ حدود ۷ هزار ۵۰۰ دلار برایتان می‌گیریم (یعنی با قیمت دلار ۱۲ هزار تومانی شما باید ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید) و کاملاً معتبر است، ولی اگر نمره پایین‌تر بخواهید هم داریم؛ مثلاً با نمره ۶.۵ اورال باید ۴۶ میلیون پرداخت کنید، ولی مدرک بالاتر از نمره ۷ نداریم و اگر نمره ۸ می‌خواهید یک نفر را معرفی می‌کنم که فقط او می‌تواند به شما کمک کند و قیمت مدرکش هم ۱۳۰ میلیون تضمینی است.

دارنده این پیچ در ادامه گفت: این مدارک کاملاً معتبر است و استعلام از سایت خودشان صورت می‌گیرد و به شما اطمینان می‌دهیم که هیچ مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.

شاید تا چند سال پیش اگر به دنبال خرید مدرک بودید به سختی به فروشنده واقعی دست پیدا می‌کردید، اما امروزه فضای مجازی سرشار از صفحاتی است که به تبلیغ فروش مدرک می‌پردازند و هیچ ارکانی پیش پایشان توان قد علم کردن ندارد و بازار سیاهی به راه انداخته‌اند که روزگار اعتبار و صلاحیت علمی را سیاه کرده است و هر روز اعتبار بیشتری می‌بخشد بر ثروتمندانی که در همین شهر کنار گوشمان زندگی می‌کنند و با پول، مدرک دکتری که هیچ؛ اعتبار مدارک بین المللی را نیز به سخره می‌گیرند.

افسوس و صد افسوس که شاهدیم علم را در بازار مکاره ثروت چوب حراج زده‌اند و هر روز متفکران و نوابغ که هر جامعه‌ای باید از پتانسیل آنها استفاده کند، کنج عزلت گزیده‌اند و آقازاده‌ها با گرفتن این مدارک معتبر‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
گرانى بنزين باعث شد خريد مدرك تحصيلى هم گران شود. مگر قرار نبود دولت جلوى گران شدن كالا و خدمات اساسى را بگيرد. امروزه داشتن يك مدرك دكترى از واجبات است كه متاسفانه قسطى هم منيشود خريد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
باید یه کاری کرد که حق دود چراغ خوردهای علم دانش مایه سر افکندگی دولت نگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
ﻓﺮﺩﻱ ﻛﻪ ﭘﻮﻝ ﻣﻴﺪﻩ و ﻣﺪﺭﻙ ﻋﻠﻤﻲ ﻣﻴﮕﻴﺮﻩ ﺑﺪ ﺑﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ و,اﺣﻤﻖ ﺗﺮﻳﻦ ﻓﺮﺩ ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
خارج نمی خواد داخل خودمون دانشگاه آزاد مدرک کیلویی ،علمی کاربردیها کیلویی اونایی هم که باعث و بانی این کارها هستن خودشون هم کیلویی مدرک گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
چرا تقلب؟1صدم این مبلغ را بدین به یک معلم خصوصی خوب به مدت حداکثر 5 یا 6 ماه (هفته ای 2 یا 3 جلسه) هم یه نفر نون میخوره همینکه نمره خوب از تافل یا آیلس بدست میاد
Iran (Islamic Republic of)
علی جعفری
۱۳:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بنده خریدم، فابریک فابریک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مسئولین کشور که دکترا دارن و حتی نمی تونن از روی یه متن انگلیسی بخونن چجوری تافل گرفتن؟ پاسخ پیدا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مگر کسی در آزمون آیلتس بیش از یکبار در سال نمی تواند شرکت کند؟!!
Germany
علیرضا
۱۲:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
این خبر از بیخ و بن اشکال داره.آزمون آیلتس داره هفته ای یک بار توی ایران برگزار میشه.یه نگاهی به سایت موسساتی که برگزار میکنن بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
چه اشکالی داره بزارین بفروشه
علم و توانایی خودشو میفروشه
اشکالی نداره
Germany
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
آزمون آیلتس محدودیتی ندارد، سالی چند بار هم میشه این آزمون رو داد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
من حدود ده سال هست که از روی علاقه متون انگلیسی رو مطالعه و ترجمه میکنم. هنوز خودم رو در حد مدرک تافل و ایلتس نمیدونم... وقتی برای کاری، داشتن مدرک زبان لازم هستش دو حالت داره. یا واقعا لازمه که متقلب بعدا رسوا میشه و کم میاره و یا اینکه فرمالیته گفتن که مدرکشو میخوان و این باعث فساد میشه. پس اگه واقعا لازمه، مدرک رو بخاید و در زمان تحویلش ی تست کوچک بگیرید ببینید واقعا طرف در حد تافل یا آیلتس سواد داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
نظارت کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
چرا نکنن ! وقتی یه ضایعاتی میلیاردر میشه ومدیران سطح دهم خودرو های شاستی سوار میشن کسانی که زحمت کشیدن وبه زبان و... تسلط پیدا کردن ،چرا علمشونو نفروشن !!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اینها جعلیه،براحتی برای موسسات بین المللی و دانشگاه ها قابل تشخیص هست.کسی فریب نخوره لطفا.شما هم یجور نوشتید که انگار دارید صحه می دارید بر کار اونها و میگید که بله،راست گفتن.نه برادر،آیلتس خیلی دقیق تر از این حرف هاست.
Iran (Islamic Republic of)
بی غم
۰۷:۳۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اشکالی ندارد تنها در ایران این جرم واقع نمیشود درهمه چیز ودر همه دنیا این تقلب ها انجام میگیرد از مدارک تقلبی تا مسئولین و مدیران تقلبی و آنهایی که که از قافله متقلبان عقب مانده اند برای این است که پول و ثروت ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۰۶:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
کی به اینا نظارت داره کل کشور شده فروشی از مدرک گرفته تا صندلی اتوبوس.
Germany
A G 123
۰۵:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
احتمالا اون تبلیغات کلاه برداری هستن ولی به هر حال کسی که زبانش در اون سطح نیست خریدن مدرک زبان مشکلشو حل نمیکنه مثل اینه کسی خواندن نوشتن بلد نباشه دیپلم بخره!
آخرین اخبار